شناسهٔ خبر: 167471 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

آیت‌الله رئیسی شهید راه خدمت شد

تسلیت رییسی رئیس جمهوری اسلامی ایران در شب میلاد هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت در اثر سانحه سقوط بالگرد در راه خدمت به مردم در سفر به استان آذربایجان شرقی دعوت حق را لبیک گفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بالگرد حامل آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» روز گذشته (یکشنبه ۳۰ اردیبهشت) پس از افتتاح «سد قیز قلعه سی» در مسیر افتتاح پروژه «ارتقای کیفیت پالایشگاه تبریز» در منطقه جنگلی دیزمار بین روستای اوزی و پیر داوود دچار سانحه شد.

حجت الاسلام آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و محافظ و سه نفر خدمه بالگرد از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند.

نیروهای امدادی از همان ساعات اولیه در منطقه حاضر شده و تا دقایقی پیش مشغول تفحص بودند.

آیت الله سیّد ابراهیم رئیس‌الساداتی ۶۴ ساله هشتمین رئیس‌جمهور ایران بود.

وی متولد ۲۳ آذر ۱۳۳۹ شهر مقدس مشهد بود و مسئولیت‌هایی چون ریاست قوه قضاییه و معاونت اول این قوه، دادستانی کل کشور، عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام و نائب رئیسی مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان قدس رضوی را در کارنامه داشته است.

رهبر انقلاب شهریور ماه به مناسبت هفته دولت ضمن قدیر و تمجید از عملکرد خوب و قوی دولت در برخی بخش‌ها از جمله «کارهای زیربنایی»، «رشد شاخص‌های کلان اقتصادی» و «سیاست خارجی»، گفتند: حضور در بین مردم و مواجهه مستقیم و صمیمی و متواضعانه با آن‌ها، بسیار با ارزش است. ساده‌زیستی،‌ مواضع انقلابی، روحیه جهادی و بکارگیری جوانان در رده‌های گوناگون مدیریتی را از دیگر کارهای تحسین برانگیز دولت خواندند.

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عرض تسلیت محضر حضرت ولی عصر (عج)، مقام معظم رهبری، ملت شریف ایران و به ویژه خانواده های این عزیزان دارد و برای بازماندگان طلب صبر و  حشر این شهیدان با اولیاء الهی را از خداوند خواستار است.