شناسهٔ خبر: 104968 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان خبر داد

بهره برداری از چهار پروژه راهسازی در خوزستان

رضایی مدیر کل خوزستان مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: چهار پروژه راهسازی با سرمایه گذاری یک هزار و ۸۲۷ میلیارد ریال از منابع اعتباری استانی و ملی همزمان با ایام الله دهه فجر در خوزستان به مرحله بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خوزستان)، رضا رضایی اظهارداشت: همزمان با ایام دهه فجر چهار پروژه شاخص در بخش راهسازی استان خوزستان به بهره‌برداری رسید که تسهیل کننده تردد و جابجایی مسافر و کالاهای اساسی و صادراتی محسوب می‌شوند.

وی از روگذر بلوطک شیخان ایذه (تقاطع و راه‌های طرفین) به طول ۳۷۰ متر با اعتباری بالغ بر ۱۹۵ میلیارد ریال به عنوان یکی از این طرح ها نام برد و گفت: این پروژه از ۷۸۰ متر راه دسترسی طرفین برخوردار است.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان با تاکید بر تعریض مسیر سوسنگرد، بستان - چذابه به عنوان یک مسیر ترانزیتی و تجاری به سمت کشور عراق افزود: این مسیر در راستای تسهیل جابجایی کالاهای تجاری و همچنین بهبود مسیر تردد زوار اربعین به سمت عتبات تعریض شده است.

وی با تاکید بر اینکه مسیر کمربندی شهرستان سوسنگرد در این پروژه نیز روکش آسفالت شده است گفت: این پروژه به طول سه کیلومتر و با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال اجرا شد.

رضایی اضافه‌کرد: در راستای اجرای بخش‌هایی از طرح چهارخطه کردن محور اهواز، هفتکل، باغملک به ایذه، پروژه چهارخطه از کیلومتر ۲۷ تا ۳۳ به طول هفت کیلومتر در محور باغملک به ایذه به بهره‌برداری رسید.

وی با بیان اینکه پروژه باند دوم محور هفتکل به سمت باغملک به طول ۱۵ کیلومتر نیز زیربار ترافیک رفته است گفت: مجموع اعتبار اختصاص داده شده به این پروژه ها شامل محور اهواز، هفتکل، باغملک به ایذه به منظور بهره برداری در ایام دهه فجر بالغ بر یک هزار و ۳۸۰ میلیارد ریال بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان خاطرنشان کرد: بهسازی و روکش آسفالت راه روستایی خسرج از توابع شهرستان شوش با ۵۲ میلیارد ریال اعتبار و به طول چهار کیلومتر به بهره‌برداری رسید.