شناسهٔ خبر: 104977 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل خبر داد :

برآورد ۱۲ هزار میلیارد تومان برای تکمیل ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه/۵۰ کیلومتر بزرگراه آماده بهره برداری است

علی یوسف زاده - راه و شهرسازی اردبیل معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: برای تکمیل ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه در استان اردبیل ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اردبیل ) ، علی یوسف زاده معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل با اعلام این مطلب اظهار کرد: ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار برای احداث ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه برآورد عمومی ماست که انتظار می رود در سال های آینده به تامین تدریجی این منابع توسعه بزرگراه ها به سرانجام برسد.

یوسف زاده با برشمردن پروژه های در حال اجرا در این حوزه بیان کرد: احداث تونل دوم حیران با پیشرفت مناسب در حال انجام است و تاکنون دو سوم حفاری این تونل به انجام رسیده است.

وی ادامه داد: در مسیر شرق به غرب استان احداث بزرگراه در سال های گذشته عملیاتی شده و اتصال نیر به سراب در قالب بزرگراه در دست اجراست که ۱۵ کیلومتر آن در محدوده استان اردبیل قرار دارد.

معاون مهندسی ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل اولویت اصلی توسعه بزرگراه ها را محور اردبیل – سرچم به طول ۱۷۸ کیلومتر اعلام کرد و گفت: بخشی از این بزرگراه به زیر بار ترافیک رفته و تنها در محدوده تونل ها و سربالایی که ۴۳ کیلومتر از این مسیر را شامل می شود، مطالعات در حال انجام است تا توسعه بزرگراه در این محدوده نیز به پیمانکار سپرده شود.

یوسف زاده اظهار کرد: در این مسیر کار عمرانی از هر دو طرف هم از سمت اردبیل و هم از سمت سرچم شروع شده و با تامین اعتبار به صورت ملی و فاینانس بانک این پروژه در سال های آینده به سرانجام می رسد.

وی خاطرنشان کرد: در جنوب استان راه اصلی کلور – درام در دو قطعه در حال انجام است و پیمانکاران سعی دارند تا هر چه سریعتر این مسیر ارتباطی را آماده بهره برداری کنند.

معاون مهندسی ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل ادامه داد: در شمال استان محور اردبیل – مشگین شهر، سه راهی صحرا – رضی – امیرکندی – گرمی ، ورودی پنج کیلومتر شهر گرمی و اتصال این مسیر از گرمی به سمت بیله سوار با تلاش پیمانکاران در حال انجام است.

یوسف زاده بیان کرد: از سمت پارس آباد به سربند به طول ۲۰ کیلومتر پروژه در مرحله آسفالت ریزی لایه دوم است و از سه راهی سربند تا مشگین شهر ۴۰ کیلومتر پروژه با تلاش پیمانکار بومی و استقرار ماشین آلات در مرحله اجرایی قرار گرفته است.

وی رشد ۶ برابری حوزه راه ها را در دو سه سال اخیر یادآور شد و بیان کرد: از محل ماده ۵۶ بانک های عامل منابع خوبی را برای توسعه بزرگراه های استان و راه اصلی کلور – درام اختصاص داده اند که همچنان پیگیری این منابع و اعتبارات با اولویت در حال انجام است.

معاون مهندسی ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل به بحث نگهداری، خط کشی و نصب تابلوها و علایم راه های اصلی اشاره کرد و گفت: میزان تصادفات در جاده های استان نسبت به میانگین کشوری با توجه به طول راه ها در سطح پائینی است اما همچنان سعی بر این است تا با افزایش ایمنی راه ها میزان تصادفات و تلفات کاهش یابد.

وی اضافه کرد: ۵۰ کیلومتر توسعه بزرگراه آماده بهره برداری است که با تامین ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای نصب گاردریل و سایر تجهیزات و علایم هشداردهنده می توانیم این بزرگراه ها را به بهره برداری برسانیم.