شناسهٔ خبر: 10498 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

ایران ایر نماد اقتدار کشور در صنعت هوانوردی است

هواپیما- ایران ایر عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: همه کشورهای جهان یک شرکت ملی در حوزه حمل و نقل هوایی دارند و هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران نماد اقتدار کشور در صنعت هوانوردی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی حجت الله خدایی سوری به ایرنا گفت: متاسفانه به علت بی برنامگی، ایران ایر در فهرست شرکت های واگذاری به بخش خصوصی قرار گرفت که هم اکنون نیز وضعیت مطلوبی ندارد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت باید به ایران ایر اجازه دهد این شرکت ملی دوباره با توسعه زیرساخت های خود به سوددهی برسد و از سیاسی کاری در این زمینه باید خودداری شود.

وی از نحوه خصوصی سازی شرکت های دولتی در ایران انتقاد کرد و گفت: در صورتی که اصل ۴۴ قانون اساسی مبنی بر واگذاری شرکت های دولتی به بخش خصوصی به درستی اجرا می شد، ما شاهد مشکلات اساسی در این زمینه نبودیم.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس تاکید کرد: دولت و مجلس باید تلاش کنند که ایران ایر به عنوان یک شرکت دولتی باقی بماند تا با تقویت ساختارهای آن، این شرکت بار دیگر به جایگاه واقعی خود در منطقه دست پیدا کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: دولت علاوه بر ایران ایر باید از فعالیت تمام شرکت های هوایی حمایت کند تا پس از پایان تحریم ها شاهد تقویت همه شرکت‌های هوایی در کشور باشیم.

نظر شما