شناسهٔ خبر: 105007 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اتفاق افتاد؛

افتتاح ۴۴ واحد طرح ملی مسکن در استان یزد

مهریز.jpg به مناسبت گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، ۴۴ واحد ویلایی از فاز اول طرح اقدام ملی مسکن استان یزد با حضور استاندار ، معاونین و جمعی از مقامات استانی و محلی در شهرستان مهریز به بهربرداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (یزد) ، در آغاز این مراسم ، مهران فاطمی استاندار یزد با تبریک ایام الله دهه فجر، استان یزد را در توسعه و پیشرفت موفق دانست و افزود : عزم ما برای ساخت تمام سهمیه استان یزد از طرح نهضت ملی مسکن جدی است.

این مقام ارشد استان با تاکید بر اینکه عزم ما برای ساخت تعداد واحد مسکونی سهمیه استان یزد از بین یک میلیون مسکن طرح نهضت ملی مسکن، جدی است خاطر نشان کرد: ازدواج، اشتغال و مسکن سه دغدغه بزرگ مردم است که باید دولت ها برای آن برنامه ریزی کنند و شعار دولت سیزدهم هم یک میلیون شغل و یک میلیون مسکن در طول یک سال است.

وی افزود: در ساخت مسکن در صورتی که همه مجموعه ها هماهنگ نباشند پروژه با سرعت پیش نمی رود و اگر این پروژه با کوتاه ترین زمان به اتمام رسیده نشان دهنده کار جهادی، مدیریت صحیح و هم افزایی است و عزم ما برای اجرای سهم استان یزد از ساخت یک میلیون مسکن در سال جدی است و مسئولان شهرستان و استان هم همت کنند تا ۱۳۰ واحد باقی مانده را انتهای سال به بهترین نحو و در کوتاه ترین زمان به سامان برسانند.

استاندار یزد در ادامه این مراسم از مدیر کل راه و شهرسازی استان یزد، ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) و... برای این هم افزایی تشکر و قدردانی نمود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد نیز در حاشیه این مراسم ، ضمن تاکید بر شتاب گیری ساخت و ساز و تولید مسکن در استان خاطر نشان کرد، در ایام الله مبارک دهه فجر شاهد بهره‌برداری و افتتاح ۴۴ واحد از پروژه ۱۷۴ واحدی شهرستان مهریز هستیم و انشالله به حول و قوه الهی در کلیه شهرهای استان ضمن تامین زمین مورد نیاز، مسکن سازی استمرار خواهد داشت.

وی افزود: این پروژه در نیمه دی ماه ۱۳۹۹ آغاز شد و در کمتر از یکسال با سرعت بسیار خوب احداث بنا انجام شد.

یادگاری با تاکید بر اینکه کیفیت در ساخت و ساز و رعایت استانداردهای لازم به طور کامل در این پروژه به خوبی لحاظ شده است، افزود: با توجه به یک طبقه بودن و رعایت مبحث ۱۹ انرژی که مربوط به صرفه جویی انرژی است در شیشه و پنجره ها و ...، یک اقدام ویژه در مسکن سازی صورت گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان در خصوص تجهیزات سرمایش و گرمایش، گفت: این پروژه دارای سیستم پکیج و رادیاتور و سیستم خنک کننده کولر است و در این پروژه، واحد مسکونی تک واحدی و ویلایی با قطعات ۱۶۰ متری ساخته شده است و می تواند سکونت پایدار را رقم بزند.

رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان اظهار داشت: امیدواریم تا پایان امسال ۱۳۰ واحد باقیمانده در شهرستان مهریز تکمیل و تحویل مردم شود.

وی به لحاظ هزینه توضیح داد: افزایش تسهیلات بانکی از ۱۰۰ میلیون به ۳۰۰ میلیون انجام و ما به تفاوت آن توسط متقاضیان تامین شده است، به طور کلی ۵۰ درصد هزینه پروژه از تسهیلات بانکی تامین شده است.

رضایادگاری با بیان اینکه زمین پروژه به صورت ۹۹ ساله در اختیار قرار گرفته، در خصوص تاسیسات زیر بنایی، گفت: همکاری خوبی در خصوص برق، گاز، آب و تلفن ثابت انجام و شبکه رایگان اجرا شد، با پرداخت هزینه انشعاب این تاسیسات برقرار و به همین دلیل هزینه تمام شده به شدت کاهش پیدا کرد.

وی تصریح کرد: هزینه هر واحد اعم از هزینه های محوطه سازی، ساخت و اخذ پروانه، ۶۰۰ میلیون تومان که ۳۰۰ میلیون تومان توسط تسهیلات بانکی تامین شده است و با توجه به اینکه ۲ هزار و ۱۸ خانوار در شهرستان مهریز به تازگی ثبت نام کردند، برای تمامی متقاضیان در قالب قانون جهش مسکن تامین زمین و ساخت و ساز خواهیم داشت.