شناسهٔ خبر: 105017 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خبر داد:

کتاب «جست و جو و نجات دریایی» در بوشهر رونمایی شد

رونمایی از کتاب «جست و جو و نجات دریایی» در بوشهر کتاب «جست و جو و نجات دریایی» به صورت تخصصی در حوزه ایمنی دریایی در هفت فصل تدوین شده است که حمل و نقل و فعالیت‌های دریایی بوشهر را معرفی می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سیاوش ارجمند زاده؛ مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر در آیین رونمایی از کتاب «جست و جو و نجات دریایی»، گفت: سال گذشته و امسال کتاب‌های ارزشمندی در حوزه بنادر و دریانوردی در بوشهر رونمایی شده که حمایت از این چنین فعالیت های ارزشمندی با جدیت تداوم خواهد داشت.

وی افزود: کتاب جست و جو و نجات دریایی حاصل تجربه های ارزشمند حسین باقری به عنوان یکی از کارشناسان خبره جست و جو و نجات دریایی است که می تواند به عنوان کتابی کاربردی و مرجع مورد استفاده فعالان حوزه جست و جو و نجات قرار گیرد.

نادر پسنده؛ مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی نیز گفت: انتشار دانش دریانوردی برای استفاده سایرین یک اقدام ارزشمند است که استان بوشهر در این زمینه بخوبی نقش خود را ایفا کرده است.

حسین باقری؛ نویسنده کتاب «جست و جو و نجات دریایی» نیز گفت: کتاب «جست و جو و نجات دریایی» به صورت تخصصی در حوزه ایمنی دریایی در هفت فصل تدوین شده است که حمل و نقل و فعالیت‌های دریایی استان بوشهر را معرفی می‌کند.

وی افزود: در این کتاب همچنین عملیات جست و جو و نجات شیوه‌های مرسوم آن و همچنین قوانین و الزام‌های بین المللی و داخلی در ارتباط با عملیات‌های جست و جو و نجات دریایی تشریح می‌شود.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، باقری ادامه داد: در کتاب یاد شده یک نگاه آماری پنج ساله تدوین و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و همچنین شیوه‌های جست و نجات بین المللی و عوامل تاثیرگذار در موفقیت چنین عملیات‌هایی توضیح داده شده است.