شناسهٔ خبر: 105018 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رییس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان:

۵۰هزار و ۳۱۸ برگ معاینه فنی خودروهای سنگین در استان قزوین صادر شد

معاینه فنی رییس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین و نیمه سنگین این استان از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۰هزار و ۳۱۸ برگ گواهی معاینه فنی صادر کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(راهداری قزوین)، رییس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین و نیمه سنگین این استان از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۰هزار و ۳۱۸ برگ گواهی معاینه فنی صادر کردند.

ابراهیم شنوافلاح افزود:در سال جاری ۶۲ هزار و ۹۷ خودرو به این مراکز مراجعه کردند که از این تعداد ۵۰ هزار و ۳۱۸ دستگاه پس از قبولی موفق به اخذ گواهی  و ۱۱ هزار و ۷۷۹ خودرو به دلیل نقص فنی مردود شدند.

وی اضافه کرد: صدور مجوز تردد برای فعالیت ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای در بخش کالا و مسافر منوط به اطمینان از ایمنی خودرو و رفع نقص فنی آن است و رانندگان فعال در این حوزه باید به این مساله توجه جدی داشته باشند و نسبت به رفع نقص خودروی خود اقدام کنند.

 شنوافلاح ادامه داد: میزان صدا، وضعیت ترمزها، نور چراغ، کیلومترشمار، جلوبندی خودرو، چرخ ها، کمک فنرها، اطراف بدنه و آلایندگی ناشی از احتراق سوخت خودرو از جمله مواردی هستند که مراکز معاینه فنی خودروها آن را بررسی می‌کنند.

رییس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین از انجام ۵۵ بازدید از فعالیت مراکز معاینه فنی خودروها در طی سال جاری  خبر داد و گفت:نظارت بر نحوه کار و محیط  این مراکز به طور مستمر توسط کارشناسان ایمنی و ترافیک این اداره کل انجام می شود و در صورت نیاز به اصلاح و تعویض دستگاه‌ها یا نیاز به استفاده از نیروی متخصص تذکرات لازم به مدیران آنها ارایه می شود.

در حال حاضر پنج مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین و نیمه سنگین دارای مجوز فعالیت از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین‌هستند.