شناسهٔ خبر: 105027 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور استاندار انجام گرفت؛

بررسی آخرین وضعیت نهضت ملی مسکن استان خراسان شمالی

آخرین وضعیت نهضت ملی خراسان شمالی 1 آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در استان و علی الخصوص شهرستان شیروان با حضور استاندار خراسان شمالی بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان شمالی)، قاسم قاسمی در جلسه بررسی طرح های نهضت ملی مسکن که ظهر امروز پنجشنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ در محل استانداری برگزار شد، گفت: با پیگیری های انجام گرفته متقاضیان خودمالک می توانند جهت استفاده از تسهیلات ساخت درطرح نهضت ملی مسکن به سامانه saman.mrud.ir مراجعه و از تسهیلات این طرح برای ساخت واحدهای خود بهره مند شوند.

وی افزود: میزان این تسهیلات در شهر بجنورد ۳۵۰ میلیون تومان و در سایر شهرهای استان ۳۰۰ میلیون تومان است وداشتن پروانه ساختمان و سند مالکیت ملک ضروری است.

قاسمی ادامه داد: تاکنون در طرح خودمالکین، ۱۲۰۰ نفر خود مالک در سامانه مذکور در استان خراسان شمالی ثبت نام اولیه خود را انجام داده اند.

وی در ادامه افزود: با توجه به برنامه ابلاغی از سوی وزارت راه و شهرسازی، تعداد ۴۸ هزار واحد در برنامه چهار ساله به استان خراسان شمالی اختصاص داده شده است که سالانه می بایست بیش از ۱۲ هزار واحد در استان احداث شود و تحویل متقاضیان شود.

وی عنوان کرد: ۳۰۶ هکتار از اراضی دولتی جهت طرح جهش تولید مسکن در استان تامین شده است که با توجه به برنامه ابلاغی زمین برای دو سال در استان تامین شده است و مشکلی بابت تامین زمین نداریم.

حسین نژاد، استاندار خراسان شمالی نیز در این جلسه دستورات لازم در خصوص تعیین زمین مناسب برای طرح نهضت ملی مسکن شهرستان شیروان را صادر کرد و گفت : موضوع مسکن ملی یکی از اولویت های مهم استان تلقی می شود، لذا دغدغه های این حوزه باید در یک بازه زمانی مشخص و فشرده حل شود.

در این جلسه استاندار خراسان شمالی دستور تامین زمین به مساحت ۱۷ هکتار جهت آغاز عملیات اجرایی نهضت ملی مسکن در شهرستان شیروان را صادر کرد.