شناسهٔ خبر: 105077 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

در بازدید سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید از پروژه‌های عمرانی بهارستان مطرح شد؛

ایجاد الگوی ایرانی-اسلامی در دروازه شهر جدید بهارستان

بازدید سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید از شهر جدید بهارستان و پروژه‌های عمرانی آن شهر بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از شرکت عمران شهرهای جدید، علیرضا جعفری به مناسبت دهه فجر با حضور در گلزار شهدای گمنام بهارستان با آرمان‌های شهدای عظیم الشان تجدید میثاق کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین با حضور در دفتر امام‌جمعه بهارستان در دیدار با حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین تاج زاد امام جمعه این شهر به بررسی مسائل فرهنگی، اجتماهی و مذهبی شهر پرداختند.

جعفری  همچنین از پروژه‌های مترو، مسکن مهر و سایر پروژه‌های عمرانی بهارستان بازدید کرد.

در این بازدید پروژه آب‌رسانی به اراضی غرب بهارستان مورد بهره‌برداری قرار گرفت. جمعیت تحت پوشش این طرح حدود ۳۰ هزار نفر را شامل خواهد شد. در این پروژه برای اجرای ۳۷۰۰ متر شبکه آب و ۵۷۰۰ متر شبکه فاضلاب جمعا ۳۰۰ میلیارد ریال توسط شرکت عمران بهارستان هزینه شده است.

سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید در جریان این بازدید فضای شهر جدید بهارستان را فضایی مطلوب برشمرد و گفت: سرزندگی و نشاط ایجاد شده در شهروندان این شهر جدید نوید دهنده فضایی مطلوب است که امروز شاهد آن بودم.

جعفری ظرفیت این شهر را در حوزه سرانه های خدمات عمرانی و فرهنگی مطلوب ارزیابی کرد و افزود: با همدلی و همکاری مدیران شهری می‌توان الگوی ایرانی – اسلامی را در دروازه این شهر ایجاد کرد تا بتواند به عنوان الگویی نمونه در بین شهرهای جدید کشور در این شهر جدید شناخته شود.

وی همچنین بر پیاده‌سازی الگوی ایرانی – اسلامی در شهر بهارستان تاکید کرد و گفت: هنوز برای رسیدن به وضعیت مطلوب و آرمان‌های پیش‌رو فاصله هست و با برنامه‌ریزی دقیق و استفاده از تجربیات مدیریت شهری می‌توان به سمت شرایط مطلوب‌تر حرکت کرد.

این مقام مسئول افزود: امیدواریم با شتاب بیشتری اتفاقات خوبی برای ارتقای کیفیت فضای شهری وخدمات شهری در این شهر جدید فراهم شود.

جعفری ادامه داد: تلاش شود تا با ایجاد فضای شهری با الگوی ایرانی – اسلامی هویت ۱۰۰ سال از جنس شیخ بهایی‌ها در شهر ایجاد شود وتحقق آن با همدلی بین مدیران ایجاد می‌شود.