شناسهٔ خبر: 105093 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه خبر داد؛

برف ۴ محور روستایی کرمانشاه را مسدود کرد/انجام ۳۰۵۵ کیلومتر عملیات برف‌روبی طی شبانه روز گذشته

برف روبی - کرمانشاه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: بارش برف که از روز گذشته (۲۲ بهمن) در مناطق مختلف استان آغاز شده، چهار محور روستایی استان را مسدود کرد و سه هزار و۵۵ کیلومتر عملیات برف‌روبی طی شبانه روز گذشته در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از کرمانشاه،  فریبرز کرمی اظهار داشت با توجه به بارش برف در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه تمامی محورهای اصلی و شریانی استان باز است و در محورهای روستایی ۴ محور مسدود است که این محورها مربوط به چهار شهرستان پاوه، روانسر، سرپل ذهاب و هرسین می باشد.

وی با بیان اینکه عملیات برف روبی این محورها در حال انجام است، ابراز امیدواری کرد با توجه به کاهش بارش‌ها امروز شاهد بازگشایی محورهای روستایی باشیم.

به گفته این مسئول، در شهرستان‌های سنقر و کنگاور هم با توجه به تداوم بارش‌ها احتمال مسدود شدن محورهای روستایی وجود دارد، اما نیروهای راهداری در حال انجام عملیات برف روبی هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: بجز این محورهای روستایی، سایر محورهای اصلی و شریانی استان کرمانشاه باز است.

کرمی از بارش برف، کولاک و باران در ۱۳ شهرستان استان یاد کرد و ادامه داد: در ۲۵ محور شریانی و پنج محور غیرشریانی بارش داشتیم.

وی همچنین از انجام  ۳ هزار و ۵۵ کیلومتر باند برف روبی در محورهای استان هم طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و عنوان کرد: نزدیک به ۲۵۰۰ تن شن و نمک نیز در محورهای استان پاشیده شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه از امدادرسانی به ۱۱۳ خودرو گرفتار در برف نیز طی شبانه روز گذشته یاد کرد و گفت: در این مدت ۲۱۶ نیروی راهداری و ۱۵۸ دستگاه ماشین آلات پای کار بودند.

کرمی از مردم خواست با توجه به وضعیت محورهای استان، از سفرهای غیرضروری خودداری کنند و قبل از آغاز سفر با تماس با سامانه تلفن ۱۴۱ مرکز اطلاعات راه‌ها از آخرین وضعیت راه‌ها مطلع شوند.

انتهای پیام/