شناسهٔ خبر: 105116 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی استان خبر داد:

آغاز عملیات اجرایی، احداث و بهسازی باند دوم محور اسلام آباد غرب –حمیل –پلدختر

آغاز عملیات اجرایی -بهسازی باند دوم اسلام آباد -پلدختر مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: در آخرین روز از دهه مبارک فجر ۱۴۰۰ عملیات احداث و بهسازی ۹ کیلومتر باقیمانده از قطعه ۲ بزرگراه اسلام آباد غرب-پلدختر آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کرمانشاه) مسعود شریفی گفت: این پروژه در دو قطعه الف و ب به طول ۵۷ کیلومتر ، حدفاصل شهرستان اسلام آباد غرب تا انتهای حوزه استحفاظی استان به سمت ایلام عملیاتی شده است.

وی افزود: قطعه اول به طول ۲۶ کیلومتر ، ۲۱ کیلومتر به بهره برداری رسیده و ۵ کیلومتر آن با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد در حال اجراست.

شریفی در تکمیل این خبر گفت: قطعه ۱۲ از کیلومتر ۲۷ تا ۵۷ تعریف شده که تا کیلومتر ۰۰ + ۴۷ به بهره برداری رسیده و به برکت فرا رسیدن چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب با حضور استاندار کرمانشاه و نماینده مردم اسلام آباد غرب –دالاهو در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان و دیگر مسئولین استانی عملیات احداث و بهسازی ۹ کیلومتر باقیمانده از قطعه ۲ آغاز شد.

وی افزود: برآورد هزینه کل این طرح ۱۵۲ میلیارد تومان است که تا کنون ۶۲ میلیارد آن هزینه شده است و در صورت تامین و تخصیص به موقع اعتبار تا پایان سال ۱۴۰۲ به بهره برداری خواهد رسید.

لازم به ذکر است، پروژه مذکور، ۵۷ کیلومتر از کریدور شمال غرب به جنوب غرب یعنی حدفاصل مرز بازرگان به بندر امام را در بر خواهد گرفت.