شناسهٔ خبر: 105160 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد:

ایمن سازی ۳ نقطه پر تصادف در محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان

اصلاح هندسی و ایمن سازی ۳ نقطه پر تصادف در محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان گفت: سه نقطه پر تصادف توسط نیروهای راهداری این اداره کل در محورهای مواصلاتی شمال استان، اصلاح هندسی و ایمن سازی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سیستان و بلوچستان، ایوب کرد، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه این اداره کل در راستای انجام وظایف ذاتی خود و ارتقای سطح ایمنی راه‌های استان اقدام به ایمن‌سازی نقاط پر تصادف با احتمال وقوع حوادث رانندگی بالا می نماید، اظهار داشت: نقاط پر تصادف انجام شده این مدت در محورهای کوشه تمندان محور زاهدان، خاش - خاش، پشت کوه و همچنین محور سنگان، گرز بوده است.

وی با بیان اینکه ایمنی و ترافیک یکی از اصول اولیه مهندسی ترافیک و برنامه ریزی حمل و نقل است، تاکید کرد: کارشناسان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان در طول سال با بررسی محورهای مواصلاتی استان نقاط پر تصادف را شناسایی و تمام تلاش خود را برای رفع آنها بکار می گیرند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: شناسایی و رفع نقاط پرتصادف برون‌ شهری از جمله مسایل حساس و مهمی است که اجرایی آن، علاوه بر افزایش ضریب ایمنی راه‌ها، آمار تصادفات جاده‌ای را تا حد قابل توجهی نیز کاهش می دهد.

کرد خاطر نشان کرد: ضروری است در کنار رفع نقاط پر تصادف در محورهای مواصلاتی استان توسط راهداران این اداره کل به منظور کاهش حوادث رانندگی، رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی مورد توجه کاربران جاده ای قرار گیرد.