شناسهٔ خبر: 105179 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با کمک راهداران قزوینی صورت گرفت:

۱۶کوهنورد گرفتار در برف نجات پیدا کردند

نجات کوهنوردان رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان آبیک گفت: تیم ۱۶نفره‌ای از کوهنوردان که به علت برف و کولاک شدید در ارتفاعات گردنه ایلوند گرفتار شده بودند با کمک راهداران این شهرستان نجات یافتند و در سلامت کامل به منطقه امن منتقل شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازیاز راهداری قزوین،  جواد افشار افزود: این کوهنوردان جمعه شب در بازگشت از  ارتفاعات قله ایلوند که مرز مشترک بین شهرستان آبیک و منطقه طالقان است با برف و کولاک شدید در آن منطقه مواجه و در یافتن مسیر درست دچار مشکل می شوند.

وی اضافه کرد: بلافاصله پس از دریافت گزارش این حادثه ۶تن از راهداران این شهرستان به همراه یک دستگاه گریدر، یک دستگاه لودر و ۲دستگاه خودروی کمک‌دار به منطقه اعزام و در شرایط بد آب و هوایی ۶کیلومتر راه به ارتفاع یک متر برف را بازگشایی کردند.

افشار ادامه داد:پس از هفت ساعت تلاش بی وقفه برای بازگشایی کامل راه پوشیده از برف، این کوهنوردان در سلامت کامل توسط راهداران و تیم جمعیت هلال احمر و سپاه به راهدارخانه زیاران منتقل و بعد از یک پذیرایی روانه منازل خود شدند.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان آبیک از کوهنوردان خواست در شرایط جوی نامناسب به کوه نروند و قبل از عزیمت، از وضعیت جوی منطقه مورد نظر خود اطمینان حاصل کنند.

انتهای پیام/