شناسهٔ خبر: 105191 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان خبر داد:

صدور سند برای ۳۹۲۰ هکتار از اراضی منابع طبیعی بنام راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان

عطاء اله اکبری.jpeg مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس آمار سامانه بانک زمین سه هزار و ۹۲۰ هکتار از اراضی اداره کل منابع طبیعی استان در سالجاری بنام دولت و به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن سند زده شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سیستان و بلوچستان)، عطاء اله اکبری اظهار داشت: در اجرای ماده ۱۰ قانون زمین شهری و ماده ۲۰ آیین نامه اجرایی قانون مذکور سه هزار و ۳۰۹ هکتار از اراضی استان با مالکیت دولت به نمایندگی سازمان جنگل ها و مراتع آبخیزی با تشکیل جلسات متعدد بین ادارات کل منابع طبیعی و این اداره کل تحویل سازمان مسکن و شهرسازی شد.
وی تصریح کرد: با پیگیری‌های معاونت املاک حقوقی و املاک این اداره کل و در راستای حفاظت از حقوق بیت المال و تثبیت مالکیت دولت بر روی اراضی مذکور سند تک برگ با مالکیت دولت به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن اخذ شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: اسناد صادر از منابع طبیعی بنام این اداره کل در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با یک هزار و۶۹۳هکتار رشد دو برابری را نشان می دهد.
اکبری ادامه داد: همچنین بر اساس آمار سامانه بانک زمین در این مدت شاهد تبدیل ۸۰۰ مورد اسناد دفترچه ای و صورت مجالس تفکیکی به تک برگ در حوزه عملکردی این اداره کل بودیم.