شناسهٔ خبر: 105193 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در ۱۰ ماهه امسال؛

۶۰۱ هزار برگ بارنامه در استان همدان صادر شد

مدیرکل راهداری همدان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای همدان گفت: در ۱۰ ماهه امسال ۶۰۱ هزار برگ بارنامه در استان همدان صادر شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از همدان، صفر صادقی راد با بیان اینکه ۹میلیون تن کالا در ۱۰ماهه امسال از این استان جابجا شده است، افزود: مواد اولیه تولید سیمان با تناژ دومیلیون تن بیشترین حجم جابه‌جایی را شامل می‌شود.

وی به حمل نقل کالا و مسافر استان همدان اشاره و تأکید کرد: تعداد ۱۰۰ شرکت حمل و نقل کالا و ۵۰ شرکت مسافربری در حوزه حمل و نقل استان همدان فعالیت دارند.

صادقی راد با بیان اینکه ۹ میلیون تن کالا در ۱۰ ماهه امسال از استان همدان جا به جا شده است، تصریح کرد: کالای سیمان و کلینکر به عنوان مواد اولیه تولید سیمان با تناژ نزدیک به دو میلیون تن، بیشترین حجم جابه‌جایی را از استان همدان به سایر نقاط کشور به خود اختصاص داده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان افزود: استان همدان ۳۰ هزار راننده حرفه‌ای پایه یک دارد که تحت آموزش‌های مربوطه در زمینه‌های مختلف قرار می‌گیرند.

این مسئول با اشاره به اینکه در ۱۰ ماهه سال جاری افزون بر۲۷ هزار کامیون برای جا به جایی کالا از استان همدان به بنادر جنوبی کشور اعزام شده است، تأکید کرد: بیشتر این کالا‌ها شامل سیمان و کلینکر، سیب زمینی، گندم، چغندرقند، بنزین، نفت سفید، موادمعدنی و نهاده‌های دامی بوده است.