شناسهٔ خبر: 105214 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد؛

لزوم تشکیل قرارگاه برای تدوین سند خدمت در فولادشهر

جلسه معاون وزیر- شرکت عمران فولادشهر- اصفهان معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از شهر جدید فولادشهر و بهره‌برداری از پروژه‌های شرکت عمران دستور تشکیل قرارگاه خدمت در این شهر را صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(اصفهان)؛ علیرضا جعفری معاون وزیر راه و شهرسازی و سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید پس از بازدید میدانی از پروژه‌های شرکت عمران در جلسه‌ای با حضور مسئولان شهرستانی اظهار داشت: در بازدید از فولادشهر کمبودها را متوجه شدم اما معتقدم با توجه به وجود فرصت‌ها و منابع خوبی که این شهر دارد می‌توان این وضعیت را به خوبی مدیریت کرد و کمبودها را برطرف کنیم.  

وی تصریح کرد: در فولادشهر باید قرارگاه خدمت با حضور همه مسئولان شهر تشکل شود و در اولین قدم می‌بایست با نظر مدیران شهری سند خدمت تدوین شود و شرکت عمران که منابع را در اختیار دارد دبیر این قرارگاه باشد.  

معاون وزیر راه و شهرسازی و سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید تشریح کرد: قرارگاه خدمت با فرماندهی فرماندار و بخشدار و با محوریت کمیته برنامه ریزی شهری که مسئولیتش با شهردار است، برنامه ریزی و پیش بینی لازم را برای رفع مشکلات موجود در سند خدمت ارائه دهد تا شرکت عمران برای تامین بودجه مورد نیاز اقدام کند.  

 وی ادامه داد: کمبودها و مشکلاتی که در فولادشهر مشاهده شد زیبنده این شهر که بیش از ۵۰ سال از قدمت آن می‌گذرد نیست و مردم باید شیرینی مدیریت انقلابی و همدلی مسئولان را درک کنند.  

جعفری افزود: هنر مدیریت استفاده درست و افزایش بهره‌وری است که باید به درستی در رفع مشکلات موجود به کار گرفته شود، ساخت بازار ایرانی اسلامی، ساخت فرهنگسرای اقوام، ساخت ترمینال و میدان میوه و تره‌بار، اصلاح ورودی و دروازه شهر با معماری اسلامی، تدوین سند راهبردی فرهنگی اجتماعی، توجه ویژه به حوزه اشتغال‌زایی و کارآفرینی، طرح بازآفرینی شهری و احیای بافت فرسوده از جمله اقداماتی است که باید به زودی در فولادشهر شاهد آن باشیم.  

وی بیان داشت: از نظر ما امام جمعه فرمانده فرهنگی شهر است و رئیس دادگاه بخش به عنوان ناظر بر حُسن عملکرد و برخورد با ترک فعل مدیران ماست و شهردار نیز برای اجرای برنامه‌های خود نباید کمبودی احساس کند زیرا هدفش خدمت به مردم شهر است و خود را مکلف به تامین منابع مورد نیازش می‌دانیم.  

جعفری در پایان تاکید کرد: همه این برنامه‌ها باید با قید فوریت در دستور کار قرار گیرد زیرا در نهضت ملی مسکن که برنامه اصلی دولت است باید زیرساخت‌های لازم برای پذیرش جمعیت جدید در شهر فولادشهر پیش بینی و عملیاتی شود.  

 گفتنی است: در بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی به فولادشهر یک باب مدرسه ۱۵ کلاسه، یک باب ساختمان پایگاه مقاومت بسیج، یک باب مسجد افتتاح و کلنگ  احداث یک باب مسجد جدید بر زمین زده شد و از پروژه‌های نهضت ملی مسکن و بیمارستان شهید سلیمانی بازدید بعمل آمد.