شناسهٔ خبر: 105220 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

کاهش نسبی دما و بارش باران در نیمه شمالی کشور/خیزش گردوخاک در شرق و جنوب‌شرق/پیش‌‌بینی بارش برف در مناطق سردسیر

بارش برف و باران کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام کاهش نسبی دما و بارش باران در نیمه شمالی کشور از تداوم بارندگی‌ها تا پایان هفته خبر داد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز ۲۵ بهمن و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز در استان‌های ساحلی دریای خزر، شمال آذربایجان‌شرقی، شمال خراسان رضوی، خراسان شمالی کاهش نسبی دما رخ می‌دهد. همچنین امروز در جنوب سیستان و بلوچستان و جنوب‌شرق هرمزگان بارش باران، رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی شده است. در مناطق سردسیر و ارتفاعات نیز بارش‌ها به شکل برف است.

رفیعی ادامه داد: امروز در شرق و جنوب‌شرق وزش باد شدید است و این شرایط سبب می‌شود در برخی مناطق گردوخاک ایجاد شود. به سبب این شرایط نیز آب‌های تنگه هرمز و دریای عمان مواج و متلاطم است.

وی با اعلام اینکه از‌ سه‌شنبه تا پنجشنبه به تناوب بارش برف در ارتفاعات البرز پیش‌بینی شده است، توضیح داد: سه‌شنبه در آذربایجان شرقی، گیلان، اردبیل و مازندران، بارش پراکنده برف و چهارشنبه نیز در غرب گلستان، گیلان، مازندران و اردبیل، بارش برف و باران در آذربایجان شرقی و غربی، دامنه‌های جنوبی البرز، در استان‌های تهران، قزوین، البرز و زنجان، همدان، مرکزی و قم، بارش پراکنده باران و وزش باد مورد انتظار است. پنجشنبه گستره این بارش‌ها به شرق گیلان، مازندران، غرب گلستان و استان‌های البرز، تهران، مرکزی و قم محدود می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: آسمان تهران امروز قسمتی ابری همراه با وزش باد پیش‌بینی شده است. حداکثر دمای پایتخت به ۱۰ درجه بالای صفر می‌رسد و حداقل دما نیز امروز به ۳ درجه بالای صفر رسید که نسبت به روز گذشته یک درجه کاهش داشت. پیش‌‌بینی می‌شود حداقل دمای هوا در تهران به ۴ درجه بالای صفر برسد.

به گفته رفیعی، سردترین مرکز استان امروز شهرکرد با دمای ۷ درجه زیرصفر و گرم‌ترین مرکز استان اهواز و بندرعباس با دمای ۲۵ درجه بالای صفر ثبت شد.