شناسهٔ خبر: 105265 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان خبر داد؛

احداث ۴۰ کیلومتر از راه‌های استان اصفهان با مشارکت خیرین

محور دهق- علویجه- اذان - اصفهان معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: محور دهق- علویجه- اذان به طول ۴۰ کیلومتر اولین پروژه راهسازی است که توسط خیرین تامین اعتبار شده و تا مرحله قشر اساس و ابنیه فنی به اتمام رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ بهزاد شاهسوندی معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار کرد: امروزه کاری که خیرین در عرصه راهسازی و نگهداری راه انجام می‌دهند عملی مقدس و خدمتی بی نظیر است چرا که در راستای خدمت و یاری به مردم گام بر می‌دارند و مطمئنا خداوند اجر و پاداش عظیمی به انان عطا می‌کند.  

وی با اشاره به کمبود اعتبارات و عدم امکان ساماندهی بخش اعظمی از راهها به دلیل نبود اعتبار لازم، اذعان داشت: برای اینکه زمان از دست نرود و بهره‌برداری از راهها تسریع شود می بایست از كمك‌های مردمی و خيرين راهساز كه می‌خواهند در اين راه خداپسندانه مشاركت داشته باشند استفاده كنيم.  

 معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه از خیران راهساز برای ساخت پروژه‌های راه سازی در این استان استقبال می کنیم. گفت: هم اکنون با مشارکت خیر راهساز و به کارفرمایی خیریه امام رضا (ع) محور دهق- علویجه- اذان به طول ۴۰ کیلومتر تا مرحله قشر اساس و ابنیه فنی به اتمام رسیده و آماده اجرای قشر آسفالت است.     

وی بیان داشت: اعتبارات این محور می‌بایست از محل اعتبارات استانی و ملی تامین می شد ولی به علت کمبود اعتبارات این پروژه اولین پروژه راهسازی است که توسط خیرین تامین اعتبار شد.   

 شاهسوندی افزود: عملیات اجرایی این پروژه در سال ۱۳۹۶ با هدف کاهش مسیر محور دهق به سمت تهران آغاز شده است و با توجه به اقدامات به عمل آمده و پیشرفت فیزیکی قابل توجه پیش‌بینی می‌شود در سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری برسد.    

  وی با بیان اینکه تا کنون مبلغ ۹۵ میلیارد ریال توسط خیر راهساز برای احداث این پروژه هزینه شده است گفت: با احداث کامل این محور بخشی از بار ترافیکی استان چهارمحال و بختیاری به نجف‌آباد – دهق – علویجه – میمه – تهران که دارای رفت و آمد شبانه روزی حجم زیادی از خودروهای سبک و سنگین است، روان‌تر می‌شود.