شناسهٔ خبر: 105294 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان مطرح کرد:

بررسی طرح‌های تفصیلی ۵ شهر استان اصفهان در جلسات کمیته کارشناسی

کمیته کارشناسی شهرضا - اصفهان معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: در یک هفته اخیر طرح‌های تفصیلی ۵ شهر استان اصفهان در جلسات کمیته کارشناسی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ محمد بنائیان معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه اکثر شهرهای استان دارای طرح جامع مصوب است اظهار کرد: تهیه طرح‌های تفصیلی شهری به عنوان مهم‌ترین ابزار ساماندهی نظام‌مند کالبدی شهرها، در دستور کار اصلی حوزه معاونت شهرسازی و معماری قرار دارند.  

وی با اشاره به اینکه عمده مشکلات شهرهای استان اصفهان در حوزه شهرسازی، در قالب تهیه طرح‌های تفصیلی قابل اصلاح است عنوان کرد: بر این اساس جلسات کمیته کارشناسی در طول هفته بصورت مستمر برگزار می‌شود.  

معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان داشت: در یک هفته اخیر جلسات کمیته کارشناسی شهرهای اصفهان، شهرضا، نجف آباد، آران و بیدگل، لایبید، طالخونچه و علویجه برگزار شد.  

وی توضیح داد: اهم موارد مطرح شده در این جلسات شامل بررسی طرح‌های تفصیلی شهرهای طالخونچه، لایبید، شهرضا، آران و بیدگل و نجف آباد و بررسی طرح تفکیکی ۱۴ هکتاری شهر علویجه (موضوع طرح نهضت ملی مسکن) بوده است.  

بنائیان گفت: در کمیته کارشناسی شهر اصفهان نیز که به طور منظم و یک روز در هفته برگزار می‌شود، موارد جاری مورد بررسی قرار گرفت که از اهم موارد می‌توان به بررسی گستره طرح‌های ویژه منطقه ۸ (شمال خیابان رزمندگان) و همچنین تعیین تکلیف نحوه بررسی وضعیت گذرهای با عرض کمتر از ۲۰ متر اشاره کرد.