شناسهٔ خبر: 105307 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان لنجان خبر داد؛

 تبدیل اسناد دفترچه‌ای به تک برگ برای ۲۰ هزار هکتار از اراضی دولتی شهرستان لنجان

عزت الله یسیلیانی،لنجان،اصفهان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان لنجان از تبدیل اسناد دفترچه‌ای ۲۰ هزار هکتار از اراضی دولتی شهرستان لنجان به اسناد تک برگ در راستای اجرای دقیق قانون حدنگار و با رویکرد پیشگیری از تصرفات اراضی ملی این شهرستان خبر داد.

به گزاش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ عزت‌اله یسلیانی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان لنجان اظهار کرد: این اداره همسو با سیاست گذاری‌های معاونت املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان در راستای حراست از اراضی دولتی اقداماتی نظیر رفع تصرفات اراضی ملی، اخذ سند و تبدیل اسناد دفترچه‌ای به تک برگ را در اولویت کاری خود قرار داده است.  

وی با بیان اینکه اجرای قانون جامع حدنگار موسوم به (كاداستر) گامی مهم برای پیشگیری از وقوع پدیده زمین‌خواری بشمار می‌رود و دسترسی به اطلاعات زمین‌های ملی را آسان می‌کند اذعان داشت: تبدیل اسناد مالکیت دفترچه‌ای به سند تک برگ از وقوع جرائم مرتبط با حوزه املاک  جلوگیری کرده و سد راه سودجویان حوزه اراضی می‌شود.  

 رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان لنجان افزود: بر این اساس با تلاش‌های بعمل آمده اسناد دفترچه‌ای ۲۰ هزار هکتار از اراضی دولتی این شهرستان به اسناد تک برگی تبدیل و تثبیت مالکیت شد.  

وی ابراز داشت: اجرای کاداستر و سند‌دار شدن اراضی، بروز اختلافات و دعاوی بین مردم و دستگاه‌های دولتی را رفع می‌کند.  

 یسلیانی اظهار داشت: در راستای تفاهم نامه فی مابین وزارت راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی در خصوص تحویل و تحول و تغییر نمایندگی اسناد مالکیت اراضی ملی داخل و خارج از حریم، نمایندگی اراضی دولتی داخل حریم به میزان ۱۱۰ هکتار به نام سازمان ملی زمین و مسکن تغییر یافت.