شناسهٔ خبر: 105321 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

از ابتدای سال ۱۴۰۰ صورت پذیرفت:

ثبت بیش از ۱۷۲ هزار تخلف سرعت غیرمجاز وسایل نقلیه در جاده‌های خراسان جنوبی

مرکز مدیریت راه ها ی خراسان جنوبی2.jpg معاون فنی و راه های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی از ثبت ۱۷۲ هزار تخلف سرعت غیرمجاز در جاده‌های استان خبر داد.

به گزارش  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خراسان جنوبی حمید سهرابی، معاون فنی و راه های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی اظهار کرد: از ابتدای امسال تردد بیش از ۴۴ میلیون وسیله نقلیه در روز، توسط  ۵۸ دستگاه تردد شمار برخط در جاده های بین‌شهری و ۲۲ دستگاه فعال در ورودی و خروجی استان ثبت‌ شده است.

همچنین بیشترین سهم تردد پلاک‌های غیربومی در جاده‌های استان مربوط به استان‌های خراسان رضوی، سیستان و تهران بوده است.

سهرابی ادامه داد: بیشترین ترددها مربوط به خروجی مرکز استان به سمت قاین و اسدیه با تردد ۲۲۸۲۴ وسیله نقلیه در روز بود که در هر ساعت ۹۵۱ دستگاه انواع خودرو از این مسیر ارتباطی (بصورت مجموع رفت و برگشت) تردد کرده است.

معاون فنی و راه های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی با اشاره به اینکه میانگین سرعت متوسط در جاده‌های استان ۸۵ کیلومتر بر ساعت است افزود: کنترل سرعت‌های غیرمجاز با بیش از ۶۰ سامانه برخط ثبت تخلفات عبور و مرور ثبت می‌شود که طی ۱۰ ماهه امسال بیش از ۱۷۲ هزار تخلف سرعت غیرمجاز ثبت سده که اعمال قانون توسط پلیس راه استان انجام می شود..

وی با اشاره به اینکه سامانه توزین در حال حرکت (WIM) در ورودی مرکز استان فعال است، که در ۱۰ ماهه نخست امسال بیش از ۱۴ هزار تخلف اضافه تناژ توسط این سامانه شناسایی شده است.

سهرابی یادآور شد: در ساعات اوج ترافیک در جاده‌های استان کنترل موثر محورهای مواصلاتی موجب کاهش ریسک وقوع تصادف در جاده های ارتباطی خواهد شد.

وی از رانندگان و کاربران جاده­ای خواست با رعایت کامل قوانین راهنمایی و رانندگی، پرهیز از هرگونه سرعت و سبقت غیرمجاز و تخلفات حادثه ساز سفری ایمن داشته باشند.