شناسهٔ خبر: 105360 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل خبر داد:

فعالیت ۱۷۰ سامانه هوشمند در جاده های استان اردبیل

سامانه ثبت تخلفات.jpg مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل از فعالیت ۱۷۰ سامانه هوشمند در جاده های استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل،کلیم اله وثوقـی در بازدید از سامانه های هوشمند محور اردبیل مشکین شهر گفت: هوشمندسازی محورهای مواصلاتی استان از جمله برنامه های مهم اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل است که در این راستا همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ۶ سامانه تردد شماری، ۱۶ سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور سرعت و تابلو پیام متغیر (VMS) درمحور اردبیل -آستارا راه اندازی و نصب شد.

عضو شورای اداری استان اردبیل افزود: در کنار اقدامات مستمر راهداران در نگهداری راهها و ارتقای ایمنی جاده ها، وجود سامانه های هوشمند نیز می تواند نقش بسزایی در کاهش تصادفات، افزایش ایمنی، رعایت قوانین راهور و ایجاد نظم ترافیکی راهها ایفا کند.

دبیر کمیسیون مدیریت اجرائی ایمنی حمل و نقل استان اردبیل تصریح کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون ثبت بیش از ۱۶ میلیون تخلف عدم رعایت فاصله طولی در استان به ثبت رسیده که محورهای اردبیل آستارا - اردبیل نیرو اردبیل مغان بیشترین تخلف را داشته اند.

وثوقی با بیان اینکه در ۱۰ماه گذشته ۹ میلیون تردد در مبادی ورودی و خروجی استان به ثبت رسیده یادآور شد: بیش از ۴۴۷ هزار تخلف جهت اعمال قانون به پلیس راه کشور ارسال شده است.

عضو شورای ترافیک استان اردبیل با اشاره به فعالیت ۵۰ سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور سرعت گفت: در مدت یاد شده بیش از ۵ میلیون تخلف سرعت غیرمجاز در جاده های استان ثبت شده است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل محورهای قره آغاج بران در محور اردبیل پارس آباد، مشکین شهر کنگرلو ، گرمی بیله سوار ، پارس آباد جعفرآباد و پارس آباد اصلاندوز را دارای بیشترین تخلف سرعت غیرمجاز عنوان کرد.

وی فعالیت ۷۴ سامانه تردد شماری در محورهای مواصلاتی استان اردبیل را خاطرنشان کرد و ادامه داد: یک میلیون و ۲۳۰ تردد سبقت غیرمجاز نیز در استان به ثبت رسیده که محورهای آستارا اردبیل محدوده گردنه حیران،اردبیل آبی بیگلو و خلخال سرچم دارای بیشترین تخلف هستند.