شناسهٔ خبر: 105366 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری شورای اقامه نماز اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی

شورای اقامه نماز خراسان جنوبی2.jpg جلسه شورای اقامه نماز اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خراسان جنوبی با حضور حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای کمیلی مدیر ستاد اقامه نماز استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خراسان جنوبی، چهارمین جلسه ستاد اقامه نماز اداره‌ کل با حضور مهندس جلال زاده، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی، حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای کمیلی مدیر ستاد اقامه نماز استان و اعضای شورای اقامه نماز این اداره کل برگزار شد.

در ابتدا حجت الاسلام و المسلمین کمیلی ضمن تبریک اعیاد ماه رجب و تشکر از فعالیت‌ها و تلاش های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی در ترویج و توسعه فرهنگ نماز، بیان کرد: هدف همه دستگاه‌ های اجرایی باید این باشد که از تمام ظرفیت و امکانات ممکن در جهت ترویج و توسعه نماز استفاده کنند.

وی با اشاره به افتتاح سه باب نمازخانه بین راهی  که به عنوان اولین باب از این نمونه در سطح کشور در استان خراسان جنوبی است، تصریح کرد: افتتاح این نمازخانه ها نشان از توجه مجموعه راهداری و حمل و نقل جاده ای استان به امر نماز و خدمات رسانی به مردم را  دارد که موجب تقدیر و تشکر است و باید در امر نگهداری و ماندگاری این نمازخانه ها تمهیداتی اندیشیده شود

حجت الاسلام و المسلمین کمیلی به سفرهای نوروزی اشاره کرد و افزود: برای بهره‌مندی بیشتر مسافرین از این امکانات، نظارت و ارزیابی بیشتر بر نمازخانه های بین راهی انجام و در این خصوص کارگروه نمازخانه های بین راهی نیز شکل گیرد.

همچنین مدیر ستاد اقامه نماز استان به پیگیری و بررسی تفاهم نامه سال جدید تاکید و عنوان کرد؛ بومی سازی برنامه های مصوب میان دو دستگاه از اهمیت بسیاری برخوردار است و باید با دقت و بررسی بیش از پیش انجام گیرد.

در ادامه مهندس جلال زاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی ضمن تبریک ایام رجب و میلاد حضرت علی (ع) در خصوص نمازخانه های بین راهی گفت: اولین نمازخانه بین راهی از بین ۱۱۰باب نمازخانه کشور در کمترین زمان ممکن توسط اداره کل راهداری خراسان جنوبی احداث و با تکمیل دو نمازخانه بین راهی دیگر با هم افتتاح رسیدند.

وی تاکید کرد: نگهداری این نمازخانه‌ها نیز دغدغه اداره کل بوده و پیگیری لازم برای تکمیل زیرساخت های لازم و تلاش برای نگهداری این مجموعه انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی با اشاره به  و آماده سازی نمازخانه های بین راهی برای سفرهای  نوروزی تصریح کرد: در نمازخانه های مجتمع‌های بین راهی که اداره کل بوده تلاش همکاران در آماده‌سازی برای سفرهای نوروزی و نظارت مستمر بر آنها انجام می شود و تلاش شده تا به نتیجه دلخواه برسیم.

در پایان این جلسه نیز تفاهم نامه برنامه های سال ۱۴۰۱-۱۴۰۲ ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز فی مابین ستاد اقامه نماز و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان نیز امضاء شد.

همچنین به منظور ترویج و اعتلاء فرهنگ نورانی نماز جماعت از همکارانی که در امر اقامه نماز جماعت حضور مستمر و فعال داشته اند با اهداء لوح سپاس تقدیر شد.