شناسهٔ خبر: 105379 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اعلام کرد:‌

تصویب ۲۴ طرح در کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی استان خراسان شمالی

کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی خراسان شمالی 1 مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: در کارگروه زیربنایی توسعه روستایی ،عشایری، شهری ، آمایش سرزمین و محیط زیست با ۱۰۰ درصد طرح های پیشنهادی موافقت شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان شمالی)، قاسم قاسمی تصریح کرد: دهمین جلسه کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست استان  در محل سالن جلسات شهدای دولت استانداری برگزار شد که در این جلسه با ۱۰۰ درصد طرح های پیشنهادی ۲۴ طرح موافقت شد.

در این جلسه که به ریاست سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری و با حضور مدیران و روسای سایر دستگاه های اجرایی برگزار گردید، پرونده هایی از تمامی شهرستان های استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی در جلسه کارگروه امور زیربنایی استان خراسان شمالی بیان کرد: کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست استان خراسان شمالی که دبیرخانه آن بر عهده این اداره کل بوده از مهمترین و اولویت دارترین کارگروه‌های استان است.

وی افزود: وظیفه ذاتی این کارگروه، بررسی و تصویب کاربری‌ها یا هر نوع خدمات عام‌المنفعه در خارج از محدوده شهرها و روستاها است.

قاسمی بیان کرد: از مهمترین مصوبات این جلسه، الحاق مجموعا ۱۵۸ هکتار به محدوده شهرهای شیروان، اسفراین، آشخانه، فاروج، گرمه و ایور در راستای نهضت جهش تولید مسکن بود.

وی اضافه کرد: پیش از این نیز الحاق به محدوده ۵ شهر به تایید کارگروه زیربنایی رسیده است.

وی اظهار داشت: از دیگر مصوبات این جلسه، تصویب جانمایی ناحیه صنعتی غلامان بود که انتظار می رود در کنار سایر نواحی صنعتی مصوب شهرستان رازوجرگلان، موجب ساماندهی و رونق درخواستهای سرمایه گذاری در زمینه کارگاهی و صنعتی در آن شهرستان گردد.

قاسمی در ادامه عنوان کرد: همچنین جانمایی سایت اسکان عشایر میاندشت در شهرستان اسفراین و بازنگری طرح هادی روستای سندل آباد بجنورد از مصوبات کارگروه زیربنایی در راستای توسعه روستایی و عشایری بود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی ادامه داد: بررسی جانمایی واحدهای دامپروری، صنعتی، ورزشی، گردشگری و تولید مواد غذایی در شهرستانهای بجنورد، شیروان، جاجرم، گرمه، فاروج، رازوجرگلان و مانه و سملقان از دیگر پرونده های دستورکار این جلسه بود که پس از بحث و بررسی و تبادل نظر اعضا، تصمیمات مقتضی در خصوص آنها اتخاذ شد.

قاسمی در پایان گفت: اقدامات این کارگروه باهدف تسهیل و رونق تولید در حوزه وظایف و اختیارات انجام می‌گیرد که اشتغال‌زایی و شکوفایی اقتصادی را به همراه دارد.