شناسهٔ خبر: 105386 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون فنی راهداری استان :

سامانه ثبت تخلف فعال در استان همدان دو برابر میانگین کشوری است

معاون فنی راهداری همدان سامانه ثبت تخلف فعال در استان همدان به نسبت طول راه‌های شریانی به کل کشور دو برابر میانگین کشوری است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (همدان)، سیدمحسن حسینی گفت: هم اکنون  ۵۵ سامانه ثبت تخلف یا پلاک خوان در استان همدان فعال است که عبور و مرور را ثبت و پلاک خوانی می‌کنند، با پیگیری‌های انجام شده  ۳۱ دستگاه دیگر به این سامانه‌ها اضافه خواهد شد.


وی در خصوص کاربرد اولیه سامانه‌های ثبت تخلف افزود: کاربرد این سامانه در بحث کنترل ترافیک و افزابش ایمنی تردد است به طور مثال می‌توان به محور همدان - غار علیصدر اشاره کرد که بعد از نصب سامانه ثبت تخلف که حدودا یک سال از آن می‌گذرد به کاهش ۵۸ درصدی تصادفات اشاره کرد.

حسینی اظهار داشت: اگر این درصد به کل استان تعمیم دهیم به همین تناسب شاهد کاهش تصادف و کشته‌های جاده‌ای را به دنبال داشته است،  بنابراین اگر «این سامانه‌ها جان تنها یک نفر را نجات دهند، می‌توانیم بگوییم رسالت خود را انجام داده اند».

معاون فنی راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای همدان یادآور شد: در حال حاضر تعداد سامانه ثبت تخلف فعال در استان همدان به نسبت طول راه‌های شریانی به کل کشور دو برابر میانگین کشوری است و با فعال شدن ۳۱ سامانه در دست اقدام حدود سه برابر میانگین کشوری می‌شود که شاهد افزایش ایمنی خواهیم بود.