شناسهٔ خبر: 105409 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اعلام کرد:

برگزاری ۱۷۴ مانور نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای در محورهای مواصلاتی شمال سیستان و بلوچستان

برگزاری مانور نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای در محورهای سیستان و بلوچستان معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان گفت: کارشناسان این اداره کل به منظور ارتقای ایمنی جاده ای در ۱۰ ماهه سال جاری ۱۷۴ مانور در محورهای مواصلاتی شمال سیستان و بلوچستان برگزار کردند که طی این مدت دو هزار و ۶۴۹ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی بازدید فنی داشتند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سیستان و بلوچستان، تیمور باقری، معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان اظهار داشت: همراه داشتن اقلام ایمنی، سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی وسیله نقلیه، وضعیت صندلی‌ها، آج لاستیک، چراغ چشمک زن و مثلث احتیاط در این بازدید مورد بررسی کارشناسان این اداره کل قرار می گیرند تا مشکلات و تخلفات این حوزه به حداقل برسد.

وی ادامه داد: نتایج حاصل از بازدید ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای استانی در پایان جمع بندی و با شناسایی تخلفات موارد به کمیسیون ماده ۱۱, ۱۲ و ۱۴ استانی و کشوری ارجاع داده می شود تا پس از بررسی مطابق دستورالعمل ها رای لازم صادر شود.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه طرح کنترل و نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی نقش بسزایی در کاهش تخلفات و افزایش ایمنی جاده ای دارد خاطر نشان کرد: حمل و نقل ایمن یکی از پایه های اصلی توسعه پایدار و متوازن محسوب می شود که ارتباط تنگاتنگی با اقتصاد دارد لذا تامین ایمنی شبکه حمل و نقلی از دغدغه های اصلی این اداره کل به شمار می رود.

باقری خاطر نشان کرد: در حال حاضر بیش از ۱۰ هزار دستگاه انواع ناوگان باری و مسافری فعال در سیستان و بلوچستان به هموطنان گرامی خدمات ارائه می دهند.