شناسهٔ خبر: 10541 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

سید مهدی هاشمی مطرح کرد:

تزریق پول در بخش تولید رخ دهد/ تاثیر ثبات نرخ تورم بر رونق صنعت ساختمان و حمایت از تولیدات داخلی

سیدمهدی هاشمی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در بازدید از پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان رونق این صنعت را در ثابت نگه‌داشتن نرخ تورم موثر دانست.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سید مهدی هاشمی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی امروز چهارشنبه ۲۱ مرداد ماه ضمن بازدید از پانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان از افزایش حضور شرکت کنندگان بین المللی و همچنین داخلی در نمایشگاه اظهار خرسندی کرد و گفت: مسکن موضوعی محوری و اصلی در مباحث اقتصادی کشور است که بخش مهمی از زندگی مردم را دربر می‌گیرد. به همین خاطر نیز وزارت راه و شهرسازی می‌تواند با عنایتی که به رونق این صنعت می‌کند ایفاگر نقش ارزنده‌ای در این راستا باشد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به تزریق پول در جامعه افزود: اگر قرار است در جامعه پولی تزریق شود تا تحرکی را در بخش اقتصادی ایجاد کند بهتر است این پول در بخش تولید و نه سوداگری باشد. اگرچه همواره فرض بر این بوده است که تزریق پول در جامعه موجب ایجاد تورم است.

هاشمی با اشاره به افزایش نقدینگی در دو ساله اخیر گفت: نقدینگی در دو ساله گذشته بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان افزایش داشته اما همچنان شاهد هستیم که رکود در بخش اقتصاد به قوت خود باقی است همچنانکه اشتغال نیز رشد نکرد. پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان فرصتی است تا ضمن افزایش ساخت و سازهای ساختمانی، مراکز تولیدی مرتبط با ساختمان و همچنین میزان اشتغال نیز افزایش پیدا کند. در عین حال رونق صنعت ساختمانی در کشور باعث ثابت نگه داشتن میزان تورم در جامعه است.

به گفته هاشمی، در حال حاضر میزان واردات نسبت به صادرات در بخش صنعت ساختمان بیشتر است به همین خاطر نیز باید بستری فراهم شود تا تولید و صادرات در این حوزه افزایش پیدا کند. نمایشگاه فرصتی مناسب است تا بسترسازی و رابطه عرضه و تقاضا روان شود.

شایان ذکر است در پانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان، نمایندگانی از ۲۵ کشور خارجی شرکت کردند که نسبت به سال گذشته با افزایش مشارکت شرکت‌های خارجی و همچنین داخلی همراه شد. /

نظر شما