شناسهٔ خبر: 105410 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان شهرضا خبر داد؛

رفع تصرف فوری افزون بر ۴.۸ هکتار از اراضی ملی شهرستان شهرضا/ بازگشت ۱۳۷ هکتار از اراضی دولتی شهرستان شهرضا به بیت المال با رای مثبت قضایی

رفع تصرف اصفهان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان شهرضا گفت: در راستای حفاظت و صیانت از اراضی ملی، بیش از ۴.۸ هکتار از اراضی دولتی این شهرستان با ارزش ۹۰ میلیارد و ۹۸۰ میلیون ریال رفع تصرف فوری شد.

 غلامرضا سبزواری رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان شهرضا در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ در خصوص اقدامات انجام شده در راستای حفاظت و رفع تصرف اراضی ملی شهرستان شهرضا اظهار کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا کنون با تلاش و هوشیاری، ۲۱ فقره رفع تصرف فوری از اراضی ملی این شهرستان بعمل آمده است.  

 وی با تاکید براهمیت صیانت و حفاظت از اراضی ملی بیان داشت: اراضی رفع تصرف شده جمعاً به مساحت ۴۸ هزار و ۶۷۰ مترمربع بوده و ارزش ریالی آن ۹۰ میلیارد و ۹۸۰ میلیون ریال است.  

 رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان شهرضا با بیان اینکه با اجرای دو مورد حکم قضایی، ۱۹ هزار و ۴۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان شهرضا از دست متصرفان باز پس گیری شد گفت: علاوه بر این، با اخذ رای مثبت قضایی (له دولت) در دادگاه تجدید نظر استان، ۱۳۷ هکتار از اراضی ملی به بیت المال بازگردانده شد.  

 وی با اشاره به اینکه اقدامات حقوقی انجام پذیرفته در این اداره، همسو با سیاست گذاری‌های معاونت املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان بوده است عنوان کرد: در سال جاری هشت مورد پرونده کیفری تشکیل و به دادسرای عمومی وانقلاب شهرضا معرفی شده همچنین ۱۳ مورد دادخواست حقوقی تشکیل و در محاکم قضائی به طرفیت اشخاص مطرح شده است.  

سبزواری صیانت از اراضی ملی و نظارت مستمر بر اموال عمومی را یکی از اصلی‌ترین وجوه حقوق عامه دانست و گفت: به طور حتم و با قاطعیت با سودجویانی که قصد تعدی و دست درازی به اراضی ملی و بیت المال را دارند برخورد قانونی خواهیم کرد.