شناسهٔ خبر: 105473 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل:

پروژه احداث راه اصلی کلور – درام مشکل اعتباری ندارد

محبوب حیدری - اردبیل مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: مطالبات پیمانکاران مجری پروژه راه‌سازی خلخال به منجیل پرداخت شده و این پروژه هیچ‌گونه مشکل اعتباری ندارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (استان اردبیل) ، محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در بازدید از پروژه راه اصلی خلخال به منجیل با اعلام این مطلب اظهار کرد : با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی استاندار اردبیل ، نماینده مردم شهرستان خلخال ، رئیس سازمان برنامه بودجه استان و اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل ، امسال و سال آتی مشکلی در تامین منابع مالی این پروژه نخواهد بود.

وی گفت: طول مسیر این پروژه ۴۲ کیلومتر بوده که در دو قطعه ۱۷ و ۲۵ کیلومتری تعریف شده و هم اکنون از سوی پیمانکاران با بکارگیری حداکثر ظرفیت و توان ماشین آلات و نیروی انسانی در حال اجرا است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: در حال حاضر ۷۰ دستگاه ماشین آلات سنگین و سبک راه سازی بکار گرفته شده  با ۱۰۰ نیروی انسانی در ۲ قطعه مشغول عملیات اجرایی  هستند.

حیدری با بیان اینکه اعتبارات این پروژه از سه محل توازن منطقه ای ، ردیف اعتباری ملی و اعتبارات سفر ریاست جمهوری تامین می شود، گفت: قطعه یک این پروژه به طول ۱۷ کیلومتر با قرارداد سه هزارو ۴۸۰ میلیارد ریال در حال اجرا بوده و ۱۲ کیلومتر از ۲۵ کیلومتر قطعه دوم نیز در مرحله نهایی عملیات زیرسازی است.

وی افزود : ۷ کیلومتر طول مسیر از سمت خلخال که در اولویت کاری قرار دادیم تا شهریور ماه سال آتی عملیات اجرایی آن را انجام داده و بعد از اینکه سمت خلخال بطور کامل به اتمام رسید ، از سال آینده چهار کیلومتر باقیمانده و تفویض شده به راه و شهرسازی استان اردبیل در داخل حوزه زنجان نیز ادامه عملیات اجرایی انجام خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: امیدوار هستیم با تزریق هزار میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ماده ۵۶ به قطعه یک این پروژه تا پایان امسال سرعت عملیات اجرایی این قطعه را افزایش دهیم.

در این بازدید نماینده مردم شهرستانهای خلخال وکوثر در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: پروزه خلخال به منجیل در حال حاضر تنها پروژه راه‌سازی استان اردبیل است که به دلیل واقع شدن در منطقه خوش آب وهوای شاهرود خلخال در حال اجرا است.

سید غنی نظری اظهار کرد: با توجه به پیشرفت کار در قطعه دوم راه  که عملیات اجرایی آن به طول ۲۵ کیلومتر در حال احداث است امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۱ پیمانکار این قطعه کار را به پایان رسانده و تحویل دهد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲ کیلومتر از مسیر ۱۷ کیلومتری قطعه یک این راه در حال انجام است ابراز امیدواری کرد که با تکمیل و بهره برداری از این پروژه مردم استان اردبیل بویژه خلخال از یک راه ایمن و استاندارد عاری از گردنه‌های برف‌گیر برای مسافرت‌های زمستانی خود بهره‌مند شوند.