شناسهٔ خبر: 105476 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی پیش‌بینی کرد؛

تداوم بارش‌ها در اغلب نقاط کشور/ هوای تهران مطلوب می‌شود/ کاهش دما تا ۱۰ درجه در استان‌های شرقی

بارش برف و باران کارشناس سازمان هواشناسی از تداوم بارش‌ها در اغلب نقاط کشور خبر داد و برای شمال‌شرق و شرق کشور نیز طی روزهای آتی کاهش محسوس و تا ۱۰ درجه‌ای دما را پیش‌بینی کرد.

فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با تشریح تازه‌ترین وضعیت جوی کشور طی ساعات امروز یکشنبه (یک اسفند) و همچنین روزهای آتی، گفت: با فعالیت سامانه بارشی در کشورمان امروز در شمال‌غرب، غرب، جنوب‌غرب، استان‌های ساحلی خزر و استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز و دامنه‌های مرکزی و جنوبی زاگرس، بارندگی را شاهد خواهیم بود.

همچنین به گفته وی، در برخی نقاطِ واقع در شمال‌شرق، برخی نقاط مرکز و ارتفاعات جنوب‌شرق کشور، بارش‌های پراکنده حاکم خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی کشور اضافه کرد: شدت بارش برای امروز در شمال و شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، زنجان و قزوین، پیش‌بینی می‌شود و لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید و حتی مسدود شدن جاده‌های مواصلاتی و برف‌گیر این مناطق، دور از انتظار نیست.

وی گفت: فردا دوشنبه نیز بارش‌ها در شرق سواحل دریای خزر، شمال‌شرق، شرق و جنوب‌شرق ادامه خواهد یافت. ضمن اینکه برای زاگرس مرکزی و جنوبی و برخی نقاط مرکز و جنوب کشورمان، بارش‌های پراکنده را پیش‌بینی می‌کنیم.

گودرزی عنوان کرد: شدت بارش برای فردا در استان خراسان رضوی خواهد بود. ضمن اینکه علاوه بر بارش‌ها در بخش‌هایی از مرکز، شرق، جنوب‌شرق، وزش بادهای شدید را شاهد خواهیم بود و مناطق مستعد خیزش گرد و خاک را خواهند داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی کشور گفت: روی دامنه‌های جنوبی البرز هم برای فردا وزش بادِ به نسبت شدید را پیش‌بینی می‌کنیم. این سامانه بارشی تا روز سه‌شنبه در شرق کشورمان فعال بوده و به تدریج از کشور خارج می‌شود.

وی برای روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هم در شمال‌شرق و شرق کشور، کاهش ۶ تا ۱۰ درجه‌ای دما را پیش‌بینی کرد و افزود: امروز غرب خلیج فارس و از ظهر دوشنبه تا چهارشنبه هم خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج و طوفانی می‌شود.

گودرزی درباره وضعیت جوی تهران طی امروز و فردا هم گفت: امروز در بعضی ساعات بارش باران را در پایتخت شاهد خواهیم بود. فردا بارش‌ها در تهران پراکنده می‌شود ولی وزش باد به نسبت شدید را خواهد داشت که باعث می‌شود که هوای تهران در روزهای آتی مطلوب‌تر می‌شود.