شناسهٔ خبر: 105484 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران عنوان کرد:

نقش تسهیل‌گران در هدایت سرمایه توسعه‌گران به سمت بافت‌های ناکارآمد شهری/ نوسازی محلات در گرو نقش‌آفرینی شهرداران، تسهیل‌گران و توسعه‌گران است

محبت خواه3.jpg مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: اولویت اصلی نوسازی بافت‌های ناکارآمد شهری نوسازی محلات و تجمیع پلاک‌های ریزدانه است که نقش راهبری تسهیل‌گران نقش اصلی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (تهران)، خلیل محبت‌خواه مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: نهضت ملی مسکن تنها ساخت و ساز در سایت‌های متصل شهری نیست و اتفاقا نقش اصلی تسهیل‌گران برای جذب توسعه‌گران و سرمایه‌گذاری در بافت‌های هدف نباید فراموش شود. تشویق توسعه‌گران برای هدایت سرمایه‌های‌شان و شناسایی آن‌ها چه از طریق فراخوان عمومی و چه کارسازی تسهیل‌گران برای شناسایی و ترغیب توسعه‌گران نقش بی بدیلی است.

محبت خواه در ادامه گفت: نهضت ملی مسکن مزیت خوبی برای ورود توسعه‌گران و تسهیل گران‌است و هزینه ساخت و ساز در بافت‌های ناکارآمد شهری به مراتب از هزینه‌های خدمات روبنایی و زیربنایی در شهرک‌های منفصل و متصل شهری کمتر است.

محبت خواه با اشاره به نقش شهرداران گفت: شهرداری‌ها و شهرداران ۴۸ شهر استان تهران با سر فصل ساخت و سازهای چند طبقه در محلات هدف بازآفرینی و تخصیص ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات برای ساخت هر واحد در نهضت ملی مسکن در شهرهای این استان با توسعه‌گران و تسهیل‌گران جلسات منسجم و موثر داشته باشند و سرمایه‌های سرمایه گذاران را به محلات هدف بازآفرینی هدایت کنند. این کار یک تیر و دو نشان خواهد بود، چون هم مسئولیت اجتماعی شان را در محلات پر آسیب و فرسوده انجام داده اند و هم نقش پررنگ شان را در نهضت ملی مسکن ایفا کرده اند.

محبت خواه با اشاره به جمعیت چهار میلیون نفری استان تهران که ساکن در محلات هدف و سکونتگاه‌های غیررسمی هستند، گفت: شهرداران استان تهران از ظرفیت شورای مسکن و ستاد بازآفرینی استان نهایت بهره را ببرند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران همچنین گفت: نهضت ساخت و ساز، سبب افزایش اشتغال در شهرهای استان شده و افزایش اشتغال سبب امن شدن حوزه‌های شهری و کسب عایدی برای شهرداری‌ها می‌شود.

محبت‌خواه تاکید کرد: نوسازی محلات در گرو نقش‌آفرینی شهرداران، تسهیل‌گران و توسعه‌گران است و دبیرخانه ستاد بازآفرینی استان مستقر در اداره کل راه و شهرسازی استان تهران در این زمینه مرجع کمک، راهنمایی و پاسخگویی به سوالات نقش آفرینان این حوزه است.

محبت‌خواه در پایان برنامه عملیاتی و راهبردی شرکت بازآفرینی شهری را که به زودی اعلام خواهد شد، در این زمینه کارگشا و موثر خواند.