شناسهٔ خبر: 10555 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

کاظمی‌پور در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه‌وشهرسازی:

۹۰ درصد خلبانان ایرلاین‌های داخلی ایرانی هستند/ آمار کمک‌خلبانان غیرایرانی به صفر رسید/ نیازسنجی از شرکت‌ها برای استخدام

محمدرضا کاظمی پور مدیرکل دفتر گواهینامه‌ها، امتحانات و امور پزشکی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: نیازسنجی از ایرلاین‌ها برای به کارگیری نیروهای جدید فنی و خلبان در حال انجام است که مشخص شود تا ۵ سال آینده نیاز به چه تعداد خلبان و نیروی فنی وجود دارد.

محمدرضا کاظمی‌پور در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه‌وشهرسازی درباره به کارگیری خلبان‌ها و نیروهای جدید در بخش ناوگان هوایی کشور گفت: نیازسنجی از ایرلاین‌ها برای به کارگیری نیروهای جدید فنی و خلبان در حال انجام است که مشخص شود تا ۵ سال آینده نیاز به چه تعداد خلبان و نیروی فنی وجود دارد.

مدیرکل دفتر گواهینامه‌ها، امتحانات و امور پزشکی سازمان هواپیمایی کشوری با تأکید بر اینکه سازمان هواپیمایی کشوری قصد جوان‌سازی کادر خلبانانی و نیروهای فنی را دارد٬ افزود: در حال حاضر به دلیل شرایط خاصی که وجود دارد کمبود خلبان و نیروهای فنی احساس نمی‌شود ولی با برداشته شدن تحریم‌ها و توسعه ناوگان هوایی کشور این نیاز و کمبود احساس می‌شود.

وی ادامه داد: برخی خلبانان آموزش دیده که گواهینامه CPL و IR از طرف مركز آموزش فنون هوايی را دارند در مقطع کنونی به دلیل کمبود هواپیما نمی‌توانند پرواز داشته باشند و نتواسته‌اند استخدام و جذب شوند.

کاظمی پور با یادآوری اینکه منتظریم محدودیت‌های اعمال شده بر صنعت هوایی کشور برداشته شود٬ گفت: قطعا با رفع محدودیت‌ها نیاز به آموزش به نیروهای جدید نیز احساس می‌شود.

این مقام مسئول در سازمان هواپیمایی کشوری توضیح داد: در حال حاضر استفاده از خلبانان نظامی در شرکت‌ها به این دلیل است که هزینه آن‌ها برای شرکت‌ها کمتر است ضمن اینکه خلبانانی که در آموزشگاه‌ها آموزش می‌بینند خلبان نیستند و باید به صورت کمک خلبان دوره‌هایی را بگذرانند و این مسئله ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان برای ایرلاین‌ها هزینه دارد.

وی با یادآوری اینکه خلبانانی که از مراکز آموزشی تعلیم می‌بینند صرفا ۱۶۰ ساعت پرواز داشته‌اند٬ ادامه داد: ایرلاین‌ها بیشتر تمایل دارند از خلبانان باتجربه و با ساعت پرواز بالا استفاده کنند.

کاظمی پور افزود: آمار خلبانان خارجی نسبت به گذشته بسیار کاهش یافته است به طوری که بیش از ۹۰ درصد خلبانان فعلی ایرانی هستند و آمار کمک‌خلبانان غیرایرانی نیز به صفر رسیده است.

مدیرکل دفتر گواهینامه‌ها، امتحانات و امور پزشکی سازمان هواپیمایی کشوری یادآور شد: بیش از ۸۰ درصد ایرلاین‌ها به نیازسنجی سازمان هواپیمایی کشوری پاسخ دادند و در حال حاضر بررسی‌‌ها نیز در خصوص تعداد خلبانان آموزش دیده آغاز شده که تا یک ماه آینده آمار مناسبی از وضعیت نیاز شرکت‌ها و خلبنان آموزش دیده آماده و گردآوری می‌شود./

نظر شما