شناسهٔ خبر: 105600 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد:

رشد ۲۰ درصدی مبادلات اقتصادی از پایانه های مرزی شمال سیستان و بلوچستان

پایانه مرزی میلک و میرجاوه مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان گفت: حجم مبادلات اقتصادی اعم از صادرات، واردات و ترانزیت از پایانه های مرزی میلک و میرجاوه در ۱۱ ماهه سال جاری ۲ میلیون و ۳۷۹ هزار و ۷۷۲ تن بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سیستان و بلوچستان، ایوب کرد، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان با بیان اینکه روزانه ۵۳۰ دستگاه کامیون از پایانه های مرزی میلک و میرجاوه تردد می نمایند افزود: بیشترین حجم مبادلات تجاری استان در این مدت با یک میلیون و ۵۰۶ هزار و ۶۰۰ تن به صادرات اختصاص دارد.

وی گاز مایع، هیدروکربن، گازوئیل، بنزین و تره بار را از عمده کالاهای صادر شده در این مدت از طریق پایانه های مرزی میلک و میرجاوه سیستان و بلوچستان ذکر کرد و افزود: صادرات در این مدت توسط ۶۵ هزار و ۱۰ دستگاه کامیون انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان مجموع ترانزیت کالا از پایانه های مرزی شمال استان را ۶۱۵ هزار و ۵۵۸ تن اعلام کرد.

کرد با بیان اینکه مبادلات تجاری مرزی یکی از شاخص های اصلی در برقراری ارتباط بین کشورهای همسایه و امرار معاش مردم مرزنشین است، اظهار داشت: با توجه به ظرفیت این استان در حوزه صادرات و تجارت و نتایج ارزشمند آن نظیر کسـب درآمـد ارزی، ایجـاد فرصت هـای شـغلی جدیـد و افزایـش نفـوذ منطقه ای، رویکرد این اداره کل در حوزه پایانه های مرزی بر پایه توسعه زیر ساخت ها و گسترش صادرات پایه ریزی شده است.