شناسهٔ خبر: 105605 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون ساخت و نگهداری راه های روستایی و فرعی سازمان راهداری خبر داد:

اختصاص ۷۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای بهبود وضعیت راه های روستایی استان سیستان و بلوچستان

احداث و آسفالت ۶ پروژه راه روستایی گلستان در دستور کار قرار گرفت معاون ساخت و نگهداری راه های روستایی و فرعی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از اختصاص ۷۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای بهبود وضعیت راه های روستایی استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از ایرانشهر،مهندس خداداد مقبلی معاون ساخت و نگهداری راه های روستایی و فرعی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در حاشیه بازدید از محور نیکشهر- بنت- بشاگرد در جنوب استان سيستان و بلوچستان ضریب برخورداری این سیستان و بلوچستان را از راه های روستایی کمتر از ۶۰ درصد عنوان کرد و اظهار داشت: سیستان و بلوچستان از کم برخوردارترین استان های کشور در زمینه راه های روستایی استاندارد است که تلاش می کنیم با تخصیص اعتبارات مورد نیاز، وضعیت راه های روستایی آن که کانون‌های مهم تولید و ارزش آفرینی هستند، بهبود یابد.

وی افزود: در این راستا با تخصیص حدود ۸۰ درصدی اعتبار ۷۷۰ میلیارد تومانی مصوب شده سال جاری، دو اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای شمال و جنوب استان سیستان و بلوچستان، طرح های خود را در حوزه راه های روستایی تعریف و پیمانکاران را نیز مشخص کرده اند.

معاون ساخت و نگهداری راه های روستایی و فرعی سازمان خاطرنشان کرد: همچنین به منظور تسریع در اجرای پروژه‌های ساخت راه های روستایی بر اساس درخواستی که ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب و شمال استان در خصوص قیر داشتند، قیر مورد نیاز تامین و حواله آن صادر شده است.

مقبلی با اشاره به پروژه راه فرعی پیشین- بشاگرد گفت: این محور فرعی درجه یک به طول ۳۰۰ کیلومتر در حال ساخت است که به منظور تسریع در اجرا، بخشی از اعتباراتش از محل توسعه سواحل مکران تامین می شود‌.
وی تصریح کرد: با راه اندازی این مسير فرعی مهم، مرز پیشین به بنادر کشور وصل می شود تا مسیر توسعه مبادلات اقتصادی منطقه به موازات کریدور نوار ساحلی بیش از پیش فراهم شود.

مهندس مقبلی خاطر نشان کرد: پیش بینی می شود در یک بازه زمانی حدود سه سال، این مسیر آماده بهره برداری شود تا به توسعه هر چه بیشتر استان های سیستان و بلوچستان و هرمزگان کمک کند.