شناسهٔ خبر: 105610 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

همزمان با فرارسیدن ایام پایانی سال

نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی البرز تشدید می‌شود

جابجایی مسافر معاون حمل ونقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز گفت: با نزدیک‌شدن به ایام نوروز و افزایش تقاضای سفر برای تعطیلات پایان سال، با هدف حفظ سلامت مسافران، نظارت بر عملکرد شرکت‌ها و رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی در استان تشدید می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از  البرز، میثم قدمی، معاون حمل ونقل این اداره کل اظهارکرد: با نزدیک‌شدن به ایام نوروز و افزایش تقاضا سفر برای تعطیلات پایان سال و به منظور پیشگیری از شیوع کرونا و حفظ سلامت مسافران نظارت بر عملکرد شرکت‌ها و رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی در استان تشدید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مسافران برای استفاده از خدمات ناوگان حمل و نقل عمومی باید حتما کارت واکسن داشته باشند و دفاتر خدمات مسافری موظف هستند با بررسی مدارک مسافران از جمله کارت واکسن نسبت به ارائه خدمات اقدام کنند، افزود: در همین راستا سامانه‌ای با عنوان «سروا» طراحی شده که کد ملی فرد متقاضی بلیط اخذ و بر اساس آن وضعیت مسافر از نظر سلامتی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

قدمی با تأکید بر اینکه شرکت‌های مسافربری مجاز به فروش بلیت و خدمات به افراد دارای بیماری نیستند، گفت: این کار به منزله تخلف بوده و با شرکت مربوطه برخورد می‌شود.

معاون حمل ونقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز در ادامه به دیگر اقدامات اجرایی اشاره کرد و گفت: توزیع بسته‌های بهداشتی(ماسک و دستکش) بین مسافران، ضدعفونی‌کردن روزانه صندلی اتوبوس‌ها، فروش اینترنتی بلیط‌ها، قراردادن محلول‌های ضدعفونی در پایانه‌ها و ارسال پیام‌های بهداشتی از طریق فضای مجازی به مسافران در دستور کار قرار دارد.

این مسئول تصریح کرد: همچنین برای فرهنگ‌سازی جهت حذف روش‌های حضوری خرید بلیت نیز پیامک‌هایی با محتوای راه‌های خرید بلیط اینترنتی و مزایای استفاده از این روش برای مسافران ارسال می‌شود.

وی در ادامه از تجهیز دفتر نمایندگی اداره کل در پایانه شهید کلانتری کرج خبرداد و گفت: همکاران مستقر در این دفتر ضمن ابلاغ دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های مربوطه به شرکت‌های مسافربری رسیدگی به شکایات مسافران و نظارت بر اجرای مطلوب دستورالعمل‌ها را انجام خواهند داد.

قدمی اضافه کرد: علاوه بر اقدامات مذکور برای ایام نوروز این اداره‌کل با همکاری تشکل‌های صنفی حمل و نقل مسافری، دانشگاه علوم پزشکی و شهرداری نظارت میدانی را با ایجاد گشت مشترک در دستور کار قرار داده است که بر این اساس بر نحوه اجرای پروتکل‌های بهداشتی قبل و بعد از سفر و سایر الزامات ارتقای سطح خدمات نظارت می‌شود.

معاون حمل ونقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز یادآور شد: مسافران در صورت عدم رضایت از نحوه عملکرد بخش حمل و نقل عمومی می‌توانند با مراجعه به سامانه ۱۴۱ و ورود به بخش ارسال مشکلات و ثبت شکایت مسافران و همچنین مراجعه حضوری به دفتر نمایندگی اداره کل در پایانه یا ادارات تابعه شهرستانی اعتراض خود را نسبت به هرگونه تخلف از جمله برخورد نامناسب کارکنان شرکت، رانندگان و مهماندار، تأخیر سفر، رفتار نامتعارف رانندگان در حین رانندگی، سرویس‌دهی نامناسب در سفر، عدم تعهد نسبت به بار سفر، عدم توقف برای نماز و ... ثبت کنند تا به شکایات آنها رسیدگی شود.

انتهای پیام/