شناسهٔ خبر: 105639 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان خبر داد؛

احداث ۶۲ کیلومتر از راه‌های استان اصفهان در دست مطالعه است

راههای استان اصفهان معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: برای تامین ایمنی بیشتر جاده‌های استان در حال حاضر احداث ۶۲ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در دست مطالعه است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ بهزاد شاهسوندی معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به وضعیت راه‌های استان اظهار کرد: در سطح استان اصفهان طول آزادراه‌های موجود ۴۸۰ کیلومتر، طول بزرگراه‌های موجود دو هزار و ۱۷۴ کیلومتر و طول راه‌های اصلی موجود نیز دو هزار و ۲۴۵ کیلومتر است.  

 وی ادامه داد: طول راه‌های فرعی و راه‌های روستایی آسفالته موجود به ترتیب یکهزار و ۸۵ کیلومتر و پنج هزار و ۷۰۰ کیلومتر است همچنین در استان اصفهان ۴۱۱ دستگاه پل های با دهانه شش متر به بالا، یکهزار و ۵۵۸ دستگاه پل های با دهانه زیر شش متر و دو دستگاه تونل در محدوده استان موجود است.  

 معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به در دست مطالعه بودن ۶۲ کیلومتر راه در سطح استان عنوان کرد: این پروژه‌ها شامل احداث باند دوم نصرآباد امامزاده علی اکبر  در شهرستان جرقویه به طول ۲۰ کیلومتر و عملیات اجرای روسازی بتن غلطکی باند دوم مبارکه – مجلسی – بروجن  در شهرستان مبارکه (حدفاصل کیلومتراژ ۱۳ الی ۳۱۵+۱۳ و اجرای پنج دستگاه دور برگردان و دو دستگاه پارگینگ) به طول ۲۲ کیلومتر است.  

 وی با بیان اینکه ۲۰ کیلومتر از پروژه احداث و بهسازی راه اصلی محور نایین – انارک – خور – طبس در دست مطالعه است گفت: هم اکنون ۳۰ کیلومتر از این پروژه حدفاصل سه راهی مشجری به چوپانان در حال اجرا است، عملیات اجرایی این میزان از پروژه در خردادماه سال جاری تحت قرارداد منعقد شده آغاز شد.  

 شاهسوندی بیان داشت: مطالعات پروژه احداث باند دوم تیران سامان به طول ۱۳.۵۰ کیلومتر انجام پذیرفته و در حال حاضر این پروژه با سرعت مطلوب در دست اقدام است.  

وی گفت: محور تیران – سامان راه ارتباطی استان اصفهان با استان چهارمحال و بختیاری محسوب می شود و با توجه به پرحادثه بودن این جاده از نظر تردد، از جمله پروژه های اولویت دار حوزه راهسازی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان است.  

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان در پایان اذعان داشت: مطالعات بهسازی و احداث راههای استان، به منظور ایجاد هماهنگی نوع راه با حجم ترافیک در بلند مدت و همچنین به منظور ایجاد شرایط ایمن برای استفاده کنندگان از راه‌های مواصلاتی استان، با سرعت انجام می‌پذیرد.