شناسهٔ خبر: 105673 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بازدید از پایانه های مرزی جلفا ونوردوز:

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری آذربایجان شرقی از پایانه‌های مرزی جلفا و نوردوز بازدید کرد

جلسه امنیت وانتظامی ( آذرشرقی ).jpg مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری آذربایجان شرقی در سفر به شهرستان جلفا، از پایانه‌های مرزی جلفا و نوردوز بازدید کرد و از نزدیک وضعیت این دو نقطه مرزی و روند ترانزیت مسافر و کالا در آنها را بررسی کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از آذربایجان شرقی جعفر رزمی مدیرکل امنیتی وانتظامی استانداری استان درجلسه‌ای که با مدیران پایانه‌های مرزی شهرستان جلفا داشت مسائل و مشکلات این پایانه‌ها را بررسی و بر تسهیل فرایندها و تشریفات اجرایی در نقاط مرزی تاکید کرد.

وی اظهار داشت: حل مشکلات مرزی  و تسهیل امور می‌تواند به توسعه فعالیت‌های تجاری و بازرگانی و تسهیل در امر صادرات و واردات کمک کند. 

رزمی بیان داشت: یکی از اهداف مهم توسعه استان، گسترش صادرات و تجارت با کشورهای همسایه است و  نقش پایانه مرزی نوردوز و جلفا برای تجارت با کشورهای اتحادیه اوراسیا از اهمیت ویژه‌ای برخورداراست.

وی خاطرنشان کرد: راه‌اندازی دستگاه ایکس‌ری کامیونی در پایانه نوردوز برای کنترل کالاهای اساسی در واردات و صادرات و مقابله با قاچاق کالا و مواد مخدر ضروری است و اقدامات لازم در راستای تسریع و بهره‌برداری از این دستگاه انجام شده است.

در ادامه جلسه حسن داداش زاده مدیرپایانه مرزی جلفا نیز گزارشی از وضعیت پایانه مرزی  ارائه داده وتاکید برحمایت از پایانه برای راه اندازی مسبر نخجوان ترکیه، گرجستان واروپا ونیاز ببه ایکس ری کامیونی مرز ووضعیت نامناسب جاده مرزی از پل آهنی تاپایانه کرد.

انتهای پیام/