شناسهٔ خبر: 105696 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان از هوشمند سازی جاده ها خبر داد:

گسترش هوشمند سازی جاده ها کاهش تصادفات را به همراه دارد

گسترش هوشمند سازی جاده ها مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان گفت: هوشمند سازی جاده ها نقش موثری در افزایش بهره‌وری و کاهش تصادفات جاده‌ای دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سیستان و بلوچستان، ایوب کرد، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان در جلسه هم اندیشی در خصوص اجرای دستورالعمل حفاظت و مراقبت از تجهیزات و سامانه های ثبت تردد جاده ای استان بیان کرد: در برنامه‌های بلند مدت این اداره کل همواره ارتقا ایمنی عبور و مرور و سطح خدمات و بهره ‌وری از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده است بطوری که در صدد هستیم در برنامه های بلند مدت با استفاده از سیستم های هوشمند زمینه ساز تحولات مطلوب در این حوزه باشیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۲۲ سامانه ثبت تخلفات در تمامی محورها و یک سامانه توزین در حال حرکت در محور زاهدان - خاش در محدوده تحت پوشش این اداره کل نصب شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: با توجه به اینکه این سامانه ها با هدف ارتقای ایمنی و نظارت دقیق بر تردد های بین شهری طرح‌ریزی و اجرا شده است ضروری است همه دستگاه های اجرایی با یکدیگر جهت حفظ و نگهداری از این سامانه ها در محورهای مواصلاتی تلاش کنند.

کرد وظيفه عموم مردم و دستگاه های دست اندركار را در حفظ اموال عمومي و بيت المال مهم دانست و اظهار داشت: ضروری است با اتخاذ تدبير اصولی و با یک سری هماهنگی بين نهادهای دست اندركار و استفاده از ظرفیت بزرگان طوایف و ریش سفیدان، سرقت علايم ايمنی به ویژه سیستم های هوشمند در راهها را كاهش داد.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه گفت: بحث سرقت اموال عمومی یکی از معضلات  استان بشمار می رود که باید همه دستگاه های مرتبط هماهنگی و همکاری لازم را با دستگاه قضایی داشته باشند.

غلامرضا باغ شیرین افزود: دستگاه های قضایی استان به منظور کمک به کاهش سرقت علائم ایمنی و اقدامات بازدارنده در این حوزه شعب اختصاصی سرقت را پیش بینی کرده است تا در اسرع وقت به پرونده های این بخش رسیدگی و رای لازم صادر شود.

انتهای پیام/