شناسهٔ خبر: 105742 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رییس اداره مسافر راهداری لرستان خبر داد:

افزایش ۱۵ درصدی مسافران حمل و نقل عمومی برون‌شهری لرستان

افزایش ۱۵ درصدی مسافران حمل و نقل عمومی برون‌شهری لرستان.jpg در ۱۱ماهه امسال، تعداد مسافران حمل و نقل عمومی برون‌شهری استان لرستان ۱۵.۳۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از لرستان، مصطفی سمساریان گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان بهمن ماه، تعداد یک میلیون و ۴۱۵هزار و ۶۸۵ نفر در قالب ۲۲۴هزار و ۱۰۱ سفر از خدمات حمل و نقل برون‌شهری استان لرستان بهره‌مند شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل با یک میلیون و ۲۲۶هزار و ۶۴۲ مسافر و ۲۱۱ هزار و ۶۵۲ سفر معادل ۱۵.۳۹ درصد در تعداد مسافر و ۵.۸ درصد در آمار سفرها افزایش مشاهده می‌شود.

وی افزود: با توجه به شیوع کرونا در دو سال اخیر و تاثیر آن بر کاهش مسافران حمل و نقل عمومی، این میزان رشد در تعداد مسافران امیدوارکننده است.

رییس اداره حمل و نقل مسافر راهداری لرستان با بیان اینکه در حال حاضر ۸۳ شرکت و موسسه حمل و نقل مسافر با هزار و ۳۸۸ دستگاه ناوگان و دو هزار و ۳۴۵ راننده در استان فعالیت دارند، اظهار داشت: در سال جاری با هدف بهبود کیفیت خدمات حمل و نقل عمومی، نظارت و رصد مستمر شرکت‌های حمل و نقل مسافر قبل از سفر و پایش فعالیت رانندگان با سامانه سپهتن صورت گرفته و درمجموع تعداد ۹۲ شکایت و تخلف شناسایی شده در این سامانه رسیدگی شده است.

وی، اعزام ۸۱دستگاه ناوگان برای جابجایی زائران از پایانه مرزی شهید سلیمانی مهران در طرح اربعین حسینی، نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در پایانه‌های مسافری، ارتقا و آماده‌سازی پایانه‌های مسافری برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی، گشت‌های مشترک با معاونت راهداری در طرح راهداری زمستانی، هماهنگی با انجمن‌های صنفی حوزه مسافر، انجام محاسبات نرخ جابجایی مسافر و نظارت بر اجرای آن را از اقدامات انجام شده در ۱۱ ماهه امسال عنوان کرد.

سمساریان گفت: اجرای گشت‌های کنترل دروازه‌ای با پلیس راه، شرکت در جلسات و برگزاری گشت‌های مشترک با دستگاه‌های ذیربط، پیگیری طرح نوسازی ناوگان فرسوده سواری کرایه در هماهنگی با اتحادیه شرکت‌های سواری کرایه، تهیه بانک اطلاعاتی و جمع‌آوری آمار و اطلاعات فعالان حمل و نقل، راه‌اندازی سامانه شحباز(رسیدگی به تخلفات شرکت‌های حمل و نقل) نیز گوشه‌های دیگری از عملکرد اداره مسافر در این مدت بوده است.

وی خاطرنشان کرد: بررسی و ارجاع ۳۳۰ مورد تخلف به کمیسیون ماده ۱۱ رسیدگی به تخلفات رانندگان و ۱۱۰ فقره پرونده به کمیسیون ماده ۱۲ رسیدگی به تخلفات شرکت‌های حمل و نقل و تمدید پروانه ۲۸ شرکت از اقدامات انجام شده در این ۱۱ماهه به شمار می‌رود.

انتهای پیام/