شناسهٔ خبر: 105812 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان خبر داد:

۲۹۰ کیلومتر به راههای استان اصفهان افزوده می‌شود

راههای استان اصفهان مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان از سرعت مطلوب اجرای ۲۹۰ کیلومتر راه در سطح استان اصفهان با هدف ارتقا سطح کیفی و حذف نقاط حادثه‌خیز خبر داد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص وضعیت راههای این استان اظهار کرد: استان اصفهان در مرکز کشور و تلاقی کریدورهای شمال - جنوب و شرق –غرب و حمل بار و مسافر قرار دارد همچنین به لحاظ وجود صنایع مادر ذوب آهن، فولاد و ... شاهد تولید بار و مسافر در این استان پهناور هستیم.  

وی افزود: از سوی دیگر جاذبه‌های بسیار قوی گردشگری استان اصفهان چه در روستاها و چه در شهرهای این استان باعث شده راه‌های استان اصفهان به یکی از پر ترددترین مسیرها مبدل شده و روزانه حجم انبوهی از مسافرت‌ها از آن انجام گیرد.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اذعان داشت: این اداره‌کل، با بهره‌گیری از شعار سال «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع زدایی‌ها» و به دنبال اجرای سیاست‌های وزارت راه و شهر سازی همچنین با برنامه ریزی‌های بعمل آمده از ابتدای سال جاری به صورت ویژه به شبکه راه‌های استان و پیگیری طرح‌های مرتبط با آن پرداخته است.  

 وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۹۰ کیلومتر از راه‌های استان اصفهان در دست احداث است اذعان داشت: اجرای این میزان راه در قالب ۲۳ قرارداد در حال انجام است که البته پراکندگی پروژه‌های اجرایی در سراسر استان بوده است.  

قاری‌قرآن در خصوص برخی از این پروژه‌ها توضیح داد: پروژه‌های در دست اجرا با هدف ارتقا سطح کیفی، حذف نقاط حادثه‌خیز و تصادفات انجام می‌پذیرد که از جمله می‌توان به تکمیل باقیمانده عملیات خاکی- زیراساس - اساس – ابنیه فنی و آسفالت گرم باند اول و دوم محور اصفهان اردستان اشاره کرد.  

 وی ادامه داد: این پروژه به طول ۲۵ کیلومتر بوده که تا کنون برای اجرا بیش از ۲۲۹ میلیارد ریال هزینه شده است.  

 مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان از دیگر پروژه‌ها به احداث باند دوم تیران- سامان اشاره کرد و گفت: این پروژه تحت دو قرارداد در حال اجرا است شامل ۷.۱۰ کیلومتر عملیات راه‌سازی و انجام آسفالت گرم و احداث باند دوم تیران - سامان به طول ۱۳.۵۰ کیلومتر که جمعاً برای هر دو پروژه تا کنون بیش از ۱۰۶ میلیارد ریال هزینه شده است.  

 وی گفت: در حوزه شهرستان کاشان نیز آسفالت کنارگذر شرقی کاشان (سردار شهید کریمی) به طول ۱۰ کیلومتر، احداث باند دوم محور کاشان- برزک – ورکان (حدفاصل کیلومتراژ ۰ الی ۱۰۰+۱۴) به طول ۱۴.۱۰ کیلومتر، احداث باند دوم بادرود – کاشان (قطعه یک حدفاصل انتهای پروژه احداثی تا سایپا) به طول ۱۶ کیلومتر و شانه‌سازی و تکمیل باند دوم بادرود – کاشان به طول ۲۶ کیلومتر در دست اقدام است.  

 قاری‌قرآن عنوان کرد: در حوزه شهرستان شاهین شهر و میمه نیز تکمیل باند دوم کمربندی خمینی شهر به جهادآباد به طول ۱۰ کیلومترو احداث پل‌های روی لوله انتقال نفت و تکمیل این کمربندی تحت قراردادی دیگر، باند دوم پلیس راه به سمت علویجه به طول ۱۷ کیلومتر و تکمیل عملیات راهسازی و پلسازی در این محور به طول سه کیلومتر در حال اجرا است.  

وی در پایان با بیان اینکه اجرای پروژه‌های فوق بخشی از اقدامات موثر اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان در راستای حذف مقاطع پر خطر جاده‌ای بوده است گفت: همواره در تلاشیم تا تمامی طرح‌های عمرانی و خدماتی را در بازه زمانی تعریف شده و با کیفیت مناسب به بهره‌برداری رسانده و تقدیم مردم عزیز استان کنیم.