شناسهٔ خبر: 105813 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان خبر داد؛

تکمیل شش پروژه راهسازی تا بهار سال آینده

راههای استان اصفهان معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: عملیات اجرایی شش پروژه راهسازی و شش دهانه پل تا پایان سال تکمیل می‌شود.

بهزاد شاهسوندی معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص اقدامات این اداره‌کل در زمینه راهسازی استان اظهار کرد: در سال جاری همچون سال گذشته تمام تلاش خود را به کار بستیم تا وجود شرایط کرونا به پروژه‌های راهسازی لطمه‌ای وارد نکند لذا برای اجرای پروژه‌های مختلف در سطح استان شرایط بهداشتی محیطی و فردی را ایجاد کردیم و به لطف خدا اکنون شاهد تکمیل برخی برنامه‌ها هستیم.  

 وی اذعان داشت: استان اصفهان با مساحت تقریبی ۱۰۷ هزار کیلومتر مربع،  ۲۵ هزار کیلومتر راه همسنگ، بیش از چهار هزار کیلومتر راه با نقش ملی و ترانزیت، همجواری با ۹ استان و دارا بودن ۱۱۴ شهر از اهمیت بسیار بالایی در زمینه حمل و نقل و حوزه شهری برخوردار است.  

 معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به اینکه فعالیت‌های راهسازی این اداره کل در بخش راههای اصلی انجام می‌پذیرد تشریح کرد: در بخش راههای اصلی استان، دوبانده کردن مسیرها، توسعه (راه، آزادراه، بزرگراه) و راههای فرعی به حوزه شهرستان‌ها را برعهده داریم.  

وی بیان داشت: از ابتدای سال بنابر سیاست گذاری های بعمل آمده پروژه‌های اولویت‌دار را در راس امور قرار دادیم و پروژه‌های مختلف راهسازی را در بخش‌های گوناگون فعال نگه داشته‌ایم.  

شاهسوندی با بیان اینکه شش پروژه راهسازی تا پایان سال تکمیل و تقدیم مردم عزیز استان می‌شود گفت: علاوه بر این، شش تقاطع غیرهمسطح تکمیل شده است.  

 وی ادامه داد: از جمله این پروژه‌ها می‌توان به باند دوم پلیس راه به علویجه شامل پنج کیلومتر راهسازی و دو دستگاه تقاطع غیرهمسطح هر کدام با دهانه ۲۲ متر و احداث باند دوم بادرود کاشان به طول هشت کیلومتر اشاره کرد.  

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان اذعان داشت: تقاطع زیرگذر کاهریز، باند دوم برزک – کاشان، باند دوم اژیه به سه راهی سیان و باند دوم امام‌زاده علی‌اکبر به محمد آباد از دیگر پروژه‌هایی است که عملیات اجرایی آن تا پایان سال تکمیل می‌شود.