شناسهٔ خبر: 105869 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

باران، وزش باد و رعدوبرق در شمال‌شرق، شرق و جنوب‌شرق/تهران گرم می‌شود

هوا شناسی - رعد و برق کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام بارش باران، رعدوبرق و وزش باد برای نواحی شمال‌شرق، شرق و جنوب‌شرق برای روزهای آتی در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار را پیش‌بینی کرد.

امین‌حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز ۹ اسفند و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز برای نواحی شمال‌شرق، شرق و جنوب‌شرق، بارش باران همراه با رعدو برق و وزش باد پیش‌بینی شده است. این شرایط فردا در شرق و جنوب‌شرق، تداوم دارد. چهارشنبه در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار حاکم می‌شود و از بعدازظهر چهارشنبه برای نواحی از شمال‌غرب، افزایش ابر و بارش پراکنده، مورد انتظار است.

نقشینه ادامه داد: پنجشنبه با ورود سامانه بارشی جدید به کشور، شمال‌غرب، غرب، جنوب‌غرب، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی دارند که روی ارتفاعات برف پیش‌بینی شده است. جمعه گستره سامانه بارشی افزایش می‌یابد و فعالیت آن به سواحل دریای‌خزر، مرکز، شرق و شمال‌شرق کشیده خواهد شد. همچنین برای شمال استان‌های بوشهر و فارس، بارش آغاز خواهد شد.

وی توضیح داد: جمعه به دلیل افزایش شیب فشاری و تغییر توده هوا روی کشور برای بیشتر مناطق کشور، وزش باد و گاهی تندباد پیش‌بینی می‌شود که در مناطق مستعد سبب خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا خواهد شد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: چهارشنبه و پنجشنبه در سواحل دریای‌خزر، افزایش ۸ تا ۱۰ درجه‌ای دما و جمعه و شنبه کاهش ۶ تا ۸ درجه‌ای دما پیش‌بینی شده است. همچنین جمعه در نواحی شمال‌غرب، غرب و دامنه‌های جنوبی البرز، کاهش دمای ۶ تا ۸ درجه ای دما رخ می‌دهد.

نقشینه اعلام کرد: امروز و فردا نیمه شرقی خلیج‌فارس و پنجشنبه تا پیش از ظهر جمعه، نیمه غربی خلیج‌فارس مواج و متلاطم می‌شود. برای تهران نیز پیش‌بینی شده روند افزایش نسبی دما تا پنجشنبه تداوم داشته باشد. روز جمعه نیز تهران رگبار باران و کاهش دما خواهد داشت.

بیشینه دمای امروز تهران ۱۷، فردا ۱۸، چهارشنبه و پنجشبنه ۱۹ و ۲۱ درجه بالای صفر خواهد شد و کمینه دما برای مهرآباد ۶ و شمیرانات ۴ درجه بالای صفر پیش‌بینی شده است.