شناسهٔ خبر: 105984 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

حمل و نقل جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت؛

جلوگیری از افزایش تعرفه‌ها در حمل و نقل جاده‌ای، ریلی، هوایی و دریایی/ رونمایی از سامانه پرداخت کرایه حمل به صورت سیستمی به رانندگان

تردد وسایل نقلیه تاکید بر دستور وزیر برای جلوگیری از افزایش تعرفه‌ها در حمل و نقل جاده‌ای، ریلی، هوایی و دریایی تا پایان فروردین ۱۴۰۱، آغاز پیش فروش بلیط سفرهای نوروزی از ۱۰ اسفند ماه برخی از مهمترین اخبار حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،‌ مهمترین اخبار حمل‌ونقل جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

تحقق ساماندهی تردد ناوگان حمل‌ونقل بین‌المللی با نصب ردیاب‌های درون خودرویی

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری از ساماندهی تردد ناوگان حمل‌ونقل بین‌المللی به خارج از کشور از طریق نصب ردیاب‌های درون‌خودرویی، با‌ همکاری این سازمان و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران خبر داد.

افزایش ۹ درصدی تردد بین استانی وسایل نقلیه در بهمن ماه نسبت به مدت مشابه سال قبل

مدیر مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اعلام کرد: در بهمن ماه امسال بیش از ۵۰ میلیون وسیله نقلیه تردد بین استانی داشتند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد و نسبت به دی ماه امسال دو درصد افزایش داشته است.

دیپلماسی حمل و نقل ایران چگونه هموار شد؟

چهاردهم مهرماه امسال بود که رستم قاسمی در توئیتی از آغاز گشایش‌های اقتصادی در حوزه حمل و نقل و تبدیل ایران به هاب ترانزیتی منطقه خبر داد. اکنون با گذشت قریب به ۵ ماه از آن تاریخ نگاهی به دستاوردهای او در دولت سیزدهم انداخته‌ایم.

جابجایی بیش از ۱۶ میلیون تن کالای‌های اساسی از بندر امام (ره) به سراسر کشور/ رشد ۳۷ درصدی حمل کالای اساسی نسبت به مدت مشابه سال قبل

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان از جابجایی بیش از ۱۶ میلیون تن انواع کالاهای اساسی از بندر امام (ره) طی ۱۱ ماهه سال جاری خبر داد.

جلوگیری از سرقت علائم راهنمایی و رانندگی با ایجاد خندق/ نصب ۶هزار علامت در جاده‌ها

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی با بیان اینکه اقدامات موثری برای جلوگیری از سرقت علائم راهنمایی و رانندگی در این استان انجام شده است، گفت: ایجاد خندق و خم کردن انتهای پیچ‌های تابلوها برخی از این راهکارها هستند.

تاکید بر دستور وزیر برای جلوگیری از افزایش تعرفه‌ها در حمل و نقل جاده‌ای، ریلی، هوایی و دریایی تا پایان فروردین ۱۴۰۱ / تخلیه ۲۵ میلیون تن کالای اساسی در بنادر طی ۸ ماه اخیر/ رقابت در ترانزیت با کشورهای دیگر نیازمند توسعه خطوط ریلی است

آخرین جلسه شورای عالی هماهنگی ترابری کشور در سال ۱۴۰۰ با حضور اعضای این شورا و با ۳ دستور کار مشخص در سالن جلسات دفتر وزارتی وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

تاکید بر اهمیت ساخت راه و اصلاح نقاط پرحادثه در روستاهای محروم

معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی از برگزاری نشست معاونت ساخت و نگهداری راه های فرعی و روستایی با انجمن خیرین راه و ترابری و تاکید بر اهمیت ساخت راه و اصلاح نقاط پرحادثه در روستاهای محروم کشور به ویژه خراسان شمالی خبر داد.

مدیریت تردد برای اعمال محدودیت‌های کرونایی در نوروز ۱۴۰۱ / استقرار اکیپ‌های سیار پرداخت خسارت بیمه‌ای در مجاورت پاسگاه‌های پلیس راه

در نشست هم‌اندیشی اقدامات ضروری سفرهای نوروزی و آمادگی در ارائه خدمات حمل و نقل ایمن و مطلوب به کاربران، ضمن تشریح اقدامات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در نوروز ۱۴۰۱، از مدیریت تردد برای اعمال محدودیت‌های کرونایی تا استقرار اکیپ‌های سیار پرداخت خسارت بیمه‌ای در مجاورت پاسگاه‌های پلیس راه مورد بررسی قرار گرفت.

ردیابی ۶ کامیون با راننده ایرانی در خاک اوکراین/ هدایت کامیون‌ها به مرز لهستان و رومانی

بر اساس اطلاعات سامانه ردیابی کامیون‌های ایرانی و اخرین اطلاعات ردیاب بین‌الملل، شش دستگاه کامیون دارای راننده ایرانی در قلمرو اوکراین شناسایی شده است.

پیش‌بینی وضعیت تردد وسایل نقلیه در جاده‌های برون شهری در ایام نوروز ۱۴۰۱

مدیر مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: بر مبنای شرایط کرونا در کشور و تصمیمات احتمالی ستاد ملی مقابله با کرونا، دو سناریو برای تردد مسافران در راه های کشور طی نوروز ۱۴۰۱ پیش‌بینی شده است.

در سفرهای نوروزی تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا هستیم/ آغاز پیش فروش بلیط سفرهای نوروزی از ۱۰ اسفند ماه

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از آغاز پیش فروش بلیط سفرهای نوروزی از ۱۰ اسفند ماه خبر داد و گفت:‌ مقدمات لازم برای سفرهای نوروزی مردم با ناوگان عمومی فراهم شده اما تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا هستیم.

سامانه پرداخت کرایه سیستمی حمل کالاهای اساسی به رانندگان رونمایی می‌شود

مدیرکل حمل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، از طراحی سامانه پرداخت کرایه حمل به صورت سیستمی به رانندگان خبر داد و گفت:‌ این سامانه قریب به ۱۰ روز دیگر رونمایی می‌شود.