شناسهٔ خبر: 105999 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه وشهرسازی خبر داد:

نوسازی ۱۳۰ هزار واحد مسکونی در تهران/ پرداخت تسهیلات ۴۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی بافت‌های فرسوده در تهران

امضاء تفاهم نامه همکاری مشترک وزارت راه و شهرسازی و شهرداری تهران وزیر را و شهرسازی گفت:با نوسازی ۱۳۰ هزار واحد مسکونی در شهر تهران شاهد کاهش قیمت مسکن و همچنین نرخ اجاره در شهر تهران خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رستم قاسمی، وزیر را و شهرسازی در نشست همکاری مشترک برای نوسازی مسکن که با حضورعلیرضا زاکانی ، شهردار تهران، حمیدرضا صارمی، سرپرست معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران، محمد آئینی معاون وزیر راه و شهرسازی  ومدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران برگزار شد ،از امضا تفاهمنامه وزارت راه و شهرسازی با شهرداری تهران به منظور نوسازی بافت های فرسوده خبرداد.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد : در نهضت تولید مسکن و قانون جهش تولید مسکن د ر ۶ ماهه شروع فعالیت دولت سیزدهم اقدامات  بسیارخوبی در این امر مسکن صورت گرفته است. زیرساخت های نرم افزاری ساخت ۴ میلیون مسکن در کشوراکنون  فراهم است. ثبت نام ها انجام شده و همچنین بخش قابل توجهی از پایش ها صورت گرفته و در این مسیر  زمین به اندازه بیش از یک و نیم میلیون واحد آماده بارگذاری شده است. ان شالله بزودی اراضی به۲ میلیون ۴۰۰ هزار واحد در کشور خواهد رسید.

قاسمی افزود: مجموعه واحدهایی که امروز در کشور داریم بیش  از ۸۰۰ هزار واحد بوده که در استان ها مختلف است. این به جز ۲۲۰هزار واحدمسکونی مسکن مهراست که از پیشرفت های ۱۵ الی ۹۰ درصد برخوردار بوده که در دستور کار قرار دارند تا علیرغم مشکلات حقوقی آنها را تکمیل کرده و به مردم تحویل دهیم .

وزیر راه و شهرسازی در ادامه تصریح کرد : بزودی شروع عملیات  اجرایی گسترده ای را در شهرهای جدید خواهیم داشت که عملیات بایک میلیون  واحد شروع می شود. هر هفته در یک استان شروع عملیات اجرایی واحدهای مسکونی  را در دستور کار داریم که ظرف دو روز آینده عملیات اجرایی ۲۰ هزار واحد در اراک و نزدیک به همین عدد در روز جمعه با حضور رئیس جمهور در  استان گلستان عملیات اجرایی آن شروع خواهد شد.

 قاسمی در ادامه افزود : بزودی در جدولی میزان ساخت و ساز در استان ها  و شهرستان ها به مردم  در سامانه  اعلام خواهد شد که تعداد هر شهرستان چه میزان و مراحل پیشرفت به چه نحوی است.

وزیر راه  و شهرسازی  ضمن اهمیت توجه به بافت های فرسوده گفت:عملیات نهضت ملی ساخت مسکن در حوزه گسترده ای شروع شده است. ما در بسیاری از شهرهای کشور بافت فرسوده داریم. بیش از۲.۵ میلیون واحد بافت فرسوده در سطح کشور باید نوسازی شود . پیش بینی شده در سال ۱۵۰ هزار واحد مسکونی فرسوده  در کل کشور نوسازی شود و منابع برای این امر هم منظور شده است البته این کار در استان ها شروع شده و در شهر تهران  به همت شهردار انشالله این کار شروع خواهد شد .

قاسمی اظهار کرد: در سالهای گذشته کمتر از ۱۰ هزار واحد مسکونی در بافت های فرسوده ساخته شده است  و ساخت ۱۳۰ هزار واحد در تهران اقدام بزرگی است . ساخت همزمان مسکن در کل مناطق شهر تهران کار خاص و ویژه ای است که در کاهش قیمت مسکن و قیمت اجاره بها تاثیر گذار است و من به عنوان یک خدمتگزارمردم از شهردار تهران و همکارانشان به خاطر این همت بزرگ و آغاز این کار بزرگ تشکر و قدرانی می کنم و امیدوارم در۲۲ منطقه تهران شاهد آغاز کاربزرگ جهادی برای نوسازی بافت های فرسوده باشیم.

قاسمی در ادامه در مورد نرخ تسهیلات گفت: ۴۵۰ میلیون تومان تسهیلات با نرخ خوبی برای ساخت واحدهای مسکونی  پیش بینی شده است و برای نوسازی منزل ودیعه ۶۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است .

وی در پایان گفت: امیدواریم با اقداماتی که شهرداری تهران با حضورنیروهای قوی و مقتدرو با انگیزه برای بافت های فرسوده انجام خواهند داد، مسئله نوسازی بافت های فرسوده تهران در دوره ۴ ساله دولت مردمی سیزدهم به نتایج خوبی برسد. در این زمینه همه توان و ظرفیت وزارت راه و شهرسازی در راستای کمک به شهرداری تهران است تا مشکل بافت های فرسوده در شهر تهران حل شده و شاهد یک حرکت جهشی در حوزه بافت و سکونتگاه های ناپایدار تهران باشیم.