شناسهٔ خبر: 106000 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد؛

آغاز جهاد نوسازی در بافت های فرسوده /کاهش مدت زمان صدور پروانه‌های ساختمانی از ۸ به ۲ ماه

امضاء تفاهم نامه همکاری مشترک وزارت راه و شهرسازی و شهرداری تهران معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با امضا تفاهم نامه مابین وزارت راه و شهرسازی و شهرداری تهران می توان رسما اعلام کرد جهاد نوسازی در بافت های فرسوده آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد آیینی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مديرعامل شرکت باز آفرینی شهری ایران درمراسم مبادله تفاهم نامه همکاری مشترک وزارت راه و شهرسازی و شهرداری تهران گفت: براساس آمارهای مستند درکل کشور ۱۶۰  هزار و ۶۰۰ هکتار محدوده هدف باز آفرینی شهری در سراسر کشور  در مرحله باز آفرینی داریم که از این میزان ۴هزار و۵۰۰ هکتار مربوط به استان تهران است.

آیینی در ادامه گفت: آنچه در ۱۰ سال گذشته نشان داده شده است  همیشه تهران به عنوان الگو و پیشرو در نوسازی در بافت‌های فرسوده بوده است و البته آمار نیز گویای این مطلب نیز هست. آنچه به عنوان جهاد بزرگ برای ساخت ایران اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب مدنظر مقام معظم رهبری بوده است ان شالله امروز در قالب جهاد نوسازی در بافتهای فرسود شکل بگیرد.

مديرعامل شرکت باز آفرینی شهری ایران  اظهار کرد:  با همکاری شهرداری تهران ۱۳۰ هزار واحد مسکونی در شهر تهران نوسازی می‌شود. تاکنون شهرداری تهران در قالب‌های مختلف از جمله کاهش مدت زمان صدور پروانه‌های ساختمانی از ۸ به ۲ ماه توانسته در حوزه نوسازی همکاری موثری داشته باشد.

به گفته آئینی شهرداری تهران همچنین در بخش تسهیلات هم مقرر کرده  ۵ درصد از تسهیلات نوسازی را در قالب یارانه پرداخت کند که این امر خود باعث قرض‌الحسنه شدن تسهیلات نوسازی بافت‌های فرسوده می‌شود؛ چراکه پیش از این ۹ درصد از نرخ تسهیلات در قالب یارانه توسط دولت پرداخت می‌شد.

مديرعامل شرکت باز آفرینی شهری ایران  در ادامه بیان کرد: در شهر تهران ارائه تراکم‌های تشویقی و همچنین مشوق‌های تسهیلاتی خود زمینه‌ساز رونق نوسازی بافت‌های فرسوده می‌شود.

آئینی  افزود: براساس آمار‌ها پروانه ساختمانی در این ۴ هزار و ۵۰۰ هکتار، ۱۰۰ هزار پلاک نوسازی شده که با نوسازی ۳۰۰ هزار واحد مازاد در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

 مديرعامل شرکت باز آفرینی شهری ایران در پایان افزود: با امضا تفاهم نامه مابین وزارت راه و شهرسازی و شهرداری تهران می توان رسما اعلام کرد جهاد نوسازی در بافت های فرسوده با نهضت ملی مسکن هم راستا شده و می تواند بخشی ازتقاضای متقاضیان  نهضت ملی مسکن را تامین کند.