شناسهٔ خبر: 106035 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس خبر داد:

پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی بزرگراه دشت ارژن – تنگ ابوالحیات

بزرگراه دشت ارژن -تنگ ابوالحیات90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس گفت: بزرگراه دشت ارژن – ابوالحیات به طول ۲۱ کیلومتر بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( فارس)، محمود رضا طالبان در بازدید از محور در دست احداث بزرگراه دشت ارژن – ابوالحیات که یکی از مهمترین محورهای شریانی استان و کشور است، بیان کرد: طول این محور ۲۱ کیلومتر است و دو تونل به طول ۶۲۵ متر در طول این مسیر وجود دارد که تونل ها تکمیل و در حال حاضر آسفالت لایه اول به طول ۲۰ کیلومتر انجام و ۱ کیلومتر باقی مانده نیز در دست اجرا است.

وی خاطر نشان ساخت: ۲ گالری نیز به طول ۲۶۰ متر و ۱۵۰ متر نیز در طول مسیر اجرا شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی فارس اضافه کرد: عملیات ایمنی محور شامل نصب نیوجرسی و تابلوهای راهنمایی و رانندگی چند روز آینده شروع می شود و در همین راستا مقرر شد طی بازدید بعدی در صورت ایمنی کامل و تایید پلیس راه و راهداری جهت تردد ایام نوروز با همین وضعیت محور فوق بازگشایی شود.

محمود رضا طالبان در خصوص اعتبار بزرگراه در دست احداث دشت ارژن – تنگ ابوالحیات گفت: تا کنون ۲۷۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی ادامه داد: ۲۷۰۰ میلیارد ریال دیگر جهت تکمیل نهایی که شامل برق رسانی به تونل ها ، احداث جاده بین دو باند و کنارگذر پل ها و تونل ها و همچنین ۲ لایه دیگر آسفالت مورد نیاز هست.

شایان ذکر است که در این بازدید : فرمانده پلیس راههای استان و مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان و مدیر حوزه طرحهای شرکت ساخت در استانهای فارس و بوشهر و دیگر مسئولین استانی نیز در این بازدید حضور داشتند.