شناسهٔ خبر: 106041 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری کشور:

واحد تولیدی هپکو اراک یک توانمندی برای کشور است

سفر وزیر راه وشهر سازی به اراک معاون برنامه‌ریزی و عضو هیات عامل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: واحد تولیدی هپکو اراک یک توانمندی برای کشور است که باید از این ظرفیت بیش از گذشته بهره گیری کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهر سازی( استان مرکزی)، محمد تیموری روز پنجشنبه در جریان سفر وزیر راه و شهرسازی به استان مرکزی در بازدید از واحد تولیدی هپکو افزود: امید است همه نیازهای کشور از طریق تولیدات داخل تامین شود و باید این مهم مدنظر باشد سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور نخستین نهاد دولتی بود که با وجود شرایط هپکو قرارداد کاری با این واحد تولیدی امضا کرد.

وی تاکید کرد:  این قرارداد ساخت ۵۰ دستگاه گریدر به مبلغ ۲ هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال است که ۵۰ درصد آن به صورت نقدی پرداخت شد که بدون تردید این قرارداد زمینه‌ساز انعقاد قرادادهای کاری بیشتر با هپکو است.

 تیموری بیان کرد:  سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور به عنوان یکی از مشتریان اصلی هپکو این امید را دارد که این واحد تولیدی به دوران شکوفایی دهه ۸۰ خود بازگردد.

معاون برنامه‌ریزی و عضو هیات عامل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور افزود: حدود ۱۰ هزار ماشین‌آلات سنگین راهداری در کشور وجود دارد که عمر آنها بالای ۲۰ سال است و بسیاری از آنها نیازمند نوسازی هستند.

تیموری ادامه داد:  نیاز کشور سالانه حداقل ۵۰۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین است که بخشی از آن را هپکو اراک می‌تواند تامین کن و همچنین این سازمان قادر است با واحد تولیدی هپکو قرارداد ۳۰۰ تا ۳۵۰ دستگاهی داشته باشد.