شناسهٔ خبر: 106043 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی:

دولت در حوزه راه و شهرسازی تعهد قابل توجهی داشته است

جلسه شورای مسکن با حضور وزیر راه وشهر سازی نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: عملیات اجرایی ساخت واحدهای مسکونی در قالب جهش تولید مسکن در تمام شهرهای استان آغاز شده که نسان می دهد دولت در حوزه راه و شهرسازی تعهد قابل توجهی داشته است.

به گزارش پایگاهئخبری وزارت راه وشهر سازی( استان مرکزی)، محمد حسن آصفری درجلسه شورای مسکن استان تاکید کرد: عدم اجرای طرح تفضیلی شهر، اراک را قفل کرده است که انتظار می رود در خصوص تصویب نقشه های مهندسی طرح های جامع و تفضیلی نظارت جدی صورت گیرد.

وی افزود: طرح ۵۸ متری شهری اراک ملغی شده که این امر نیز متصور می شود طرح ۲۴ متری نیز قرار نیست اجرابی شود که انتظار می رود تعامل و همکاری لازم در این راستا صورت گیرد.

نماینده مردم اراک خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: طرح کنارگذر شمالی اراک ۱۵ سال به صورت نیمه کاره باقی مانده است و این مهم مدنظر باشد که روزانه ۵۰ هزار خودرو از این مسیر تردد می کنند که بخش عظیم آلودگی در این مسیر است که نیاز است در راستای رفع این مشکل تدابیر ویژه ای اندیشیده شود.

آصفری ادامه داد: نرخ بالای مسکن در شهر اراک بیداد می کند و قیمت زمین و املاک در برخی مناطق اراک با مناطق بالا شهر تهران برابری می کند و همچنین تراکم در بخشهای مختلف استان وجود دارد که مشکلات جدی ایجاد کرده است و با این روند قیمتها ، بسیاری از کارمندان صاحب مسکن نمی شوند.

وی تصریح کرد: حدود ۲۰ هزار نفر در طرح جهش تولید مسکن استان ثبت نام کردند که ساخت هزار مسکن نیاز کنونی شهر است که نیاز است برای سال های اتی به منظور رفع مشکل مسکن ملی، توجه ویژه صورت گیرد و همچنین اجرای طرح جهش تولید مسکن شهرهای خنداب، کمیجان و ساروق و به منظور مهاجرت مردم به شهرهای بزرگ تعیین تکلیف شود.

نماینده مردم اراک خنداب و کمیجان در خانه ملت گفت: نرخ زمین در برخی روستاهای استان بسیار بالاست و همچنین مبالغ زیادی در خصوص تعیین قیمت کارشناسی و فنی از مردم دریافت می شود که انتظار می رود نظارت های ویژه در این راستا صورت گیرد.

آصفری افزود: دولت سیزدهم اراده بالایی در خصوص رفع مشکل مسکن مردم دارد و پل سنجان نیز تبدیل به آثار باستانی شده است که با قول مساعد وزیر راه و شهرسازی تا شهریور ماه راه اندازی می شود.

  وی گفت: ۷۰۰ سند برای مردم منطقه کوی علی ابن ابیطالب صادر شده است که انتظار می رود مشکل سند مردم کوی مناطق علی ابن ابیطالب و همچنین کوی امام حسین ( ع) رفع شود

آصفری بیان داشت: انتظار می رود مشکلات بافت های فرسوده شهر، قطار سریع السیر اراک به قم، ایجاد خط پرواز اراک به مشهد، الحاق مناطق ولی اباد، رسول آباد و قنات ناصری و همچنین زعفرانیه به محدوده شهری و همچنین رفع مشکلات جاده های ارتباطی کمیجان، میلاجرد، آهنگران، قره چای خنداب و درمن به دائن نیز تدابیر ویژه ای اندیشیده شود.

وی عنوان کرد: بسیاری از جاده ارتباطی در روستاهای اراک، خنداب و کمیجان آسفالت نشده که انتظار می رود با اختصاص و تامین قیر رایگان اقدامات لازم در خصوص رفع مشکلات این جاده ها صورت گیرد.

 نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان خاطرنشان کرد: انتظار می رود اجازه ورود ماشین آلات صنعتی به کشور صادر نشود تا حمایت های لازم از توان تولید داخل انجام شود.