شناسهٔ خبر: 106068 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان اعلام کرد؛

مهلت ۱۰ روزه به صاحبان خانه‌های خالی استان اصفهان برای ثبت اطلاعات سکونت

امیر زاغیان- اصفهان معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: مطابق با اطلاعیه وزارت راه و شهرسازی، آن دسته از مردم استان اصفهان که مشمول مالیات خانه‌های خالی بوده و پیامک دریافت کرده اند ۱۰ روز فرصت دارند تا اطلاعات سکونت و مالکیت خود را   به روز کنند.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ امیر زاغیان معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار کرد: براساس اطلاعیه وزارت راه و شهرسازی، مطابق ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم و اصلاحات بعدی آن و با توجه به آغاز فرآیند اخذ مالیات از خانه‌های خالی، کلیه مشمولین مالیات که از طرف سازمان امور مالیاتی کشور پیامک دریافت کرده اند، حداکثر ظرف ۱۰ روز فرصت دارند تا با مراجعه به سامانه املاک و اسکان کشور به نشانی amlak.mrud.ir، اطلاعات سکونت و مالکیت خود را بروز کنند.  

 وی گفت: پیش از این نیز سازمان امور مالیاتی اعلام کرده بود‌‌ ‌پیرو ارسال پیامک پرداخت مالیات خانه‌های خالی، مشمولان می‌توانند با ورود به درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امورمالیاتی به نشانی My.tax.gov.ir  و مشاهده واحد یا واحدهای مسکونی مشمول مالیات، نسبت به پذیرش و پرداخت مالیات و یا عدم پذیرش و ثبت توضیحات و علت عدم پذیرش آن اقدام کنند.  

 معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان خاطرنشان کرد: بنا بر اطلاعیه‌های پیشین یک واحد به عنوان محل سکونت خانوار تلقی می‌شود و هر خانوار یک واحد هم در شهر دیگر به عنوان اقامتگاه فرعی می‌تواند داشته باشد، لذا اگر افراد بیشتر از این تعداد واحد داشته باشند و بیشتر از ۱۲۰ روز در سال خالی باشد،  مشمول این قانون و پرداخت جرائم مالیاتی در نظر گرفته شده می‌شوند.  

 وی تاکید کرد: مردم عزیز استان اصفهان می‌توانند با شماره گیری تلفن ۰۲۱۵۹۱۹۸ در گفت و گو با کارشناسان مرکز ارتباط مردمی سامانه املاک واسکان وزارت راه و شهرسازی موضوعات و سوالات خود را مطرح نموده و از مراجعه حضوری به اداره‌کل راه و شهرسازی استان پرهیز کنند.