شناسهٔ خبر: 106084 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

بازدید مدیرعامل سازمان بنادر از بنادر و اسکله‌های تفریحی استان گلستان

صفایی؛ مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، از بنادر و اسکله‌های تفریحی گلستان بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی اکبر صفایی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، از بنادر و اسکله‌های تفریحی گلستان بازدید کرد.

اسکله تفریحی چوبی بندرگز با کاربری قایقرانی تفریحی، بیش از دو دهه است که فعالیت دارد. در این اسکله تعداد ۲۲ فروند قایق موتوری ثبت شده در قالب یک شرکت تعاونی فعالیت می‌کند و به طور میانگین حدود ۸۰ تا ۹۰ هزار نفر گردشگر و مسافر تفریحی سالیانه از این اسکله استفاده می کنند.

بندر ترکمن نیز در ضلع غربی شهرستان بندرترکمن با ۲ پست اسکله تفریحی چوبی با کاربری قایقرانی تفریحی نزدیک به ۳۰ سال در قالب شرکت تعاونی قایقرانی فعالیت مسافری تفریحی دارد . در  این اسکله تعداد ۳۱ فروند قایق موتوری در قالب شرکت تعاونی فعالیت می کند و به طور میانگین ۹۰ تا ۱۱۰ هزار نفر گردشگر و مسافر تفریحی سالیانه از این اسکله استفاده می کنند.

 به گزارش پایگاه اطلاع سازمان بنادر و دریانوردی، مدیرعامل سازمان بنادر همچنین از پروژه بندر خصوصی خواجه نفس در فاصله ۱۰ کیلومتری شمال بندرترکمن در ضلع جنوبی گرگان‌رود بازدید کرد.

گفتنی است، سازمان بنادر و دریانوردی بر طبق قانون، مسئولیت صدور و تمدید مجوز ساخت و بهره برداری این بندر را بر عهده دارد و در سال جاری نیز مجوز ساخت این بندر را تمدید کرده و کماکان شرکت طرح و توسعه بندر اختصاصی خواجه نفس مراحل احداث این بندر را دنبال می کند و تاکنون ۲۸درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.